Gå til innhold

Hvilket språk lærer man som dataingeniør i HIO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, er det noen her som har eller studerer i HIO? Kan noen si om hvilket programeringsspråk man lærer der i første, andre og tredje år?

Skulle ikke forundre meg at de lærer Java og C++. Det er stort sett de to programmeringsspråkene som er i vinden for tiden. Sjekket på HIO nå, og man lærer i alle fall Java, og C++ ser jeg. Under feltet "Studieinnhold" er det en link som heter "Se også fag-/studieplan for studiet" med link under fag/studieplan. Sjekk den

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Vil en som ikke har noe peiling angående C++ og Java slite på denne linjen ? Eller begynner alt fra et veldig grunnleggende stadie ?

Alle bachelor-grader på universiteter og høyskoler er tilrettelagt mot at folk som har mulighet til å komme inn på studiet skal også bestå studiet (med studering, selvsagt).Så det klarer du sikkert fint :D

Lenke til kommentar

Det skal ikke være nødvendig å kunne C++ og Java fra før. Da ville dette vært oppført som et forkunnskapskrav i så fall. Selv tar jeg informatikk på UiO, og der var det ikke noe krav om Java-kunnskap fra før. Flere av vennene mine hadde aldri programmert før da vi begynte, og den ene av disse har likevel klart å få A i samtlige programmeringsfag hittil.

Nevner bare for ordens skyld at IT er mer enn bare kodeskriving, og at Java må antas å være det programmeringsspråket som det vil legges størst vekt på når dere skal lære å programmere. Dette er det flere gode grunner til.

Endret av torbjoern_81
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det :p)

Ligger vel på toppen av Pilestredet opp mot Bislett(ligger vel ved Holbergs plass). Er veldig sentralt og lett å finne.

Lenke til kommentar

Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det :p)

Har du kode erfaring? Lurer på om jeg blir eneste som ikke kan noe koding.. :p

Jeg kan garantere deg at du ikke blir alene om å kunne noe...

Lenke til kommentar

Har du kode erfaring? Lurer på om jeg blir eneste som ikke kan noe koding.. :p

Jeg kan garantere deg at du ikke blir alene om å kunne noe...

Jeg mente å være alene om å IKKE kunne noe.

Endret av techn9e
Lenke til kommentar

Jeg mente å være alene om å IKKE kunne noe.

Du blir ikke alene om å være blank heller, nå går ikke jeg på HiO, men på UiO. Og de gikk ganske sakte frem i starten. Det skal nok gå bra skal du se.

Det håper jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...