techn9e Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei, er det noen her som har eller studerer i HIO? Kan noen si om hvilket programeringsspråk man lærer der i første, andre og tredje år? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei, er det noen her som har eller studerer i HIO? Kan noen si om hvilket programeringsspråk man lærer der i første, andre og tredje år? Skulle ikke forundre meg at de lærer Java og C++. Det er stort sett de to programmeringsspråkene som er i vinden for tiden. Sjekket på HIO nå, og man lærer i alle fall Java, og C++ ser jeg. Under feltet "Studieinnhold" er det en link som heter "Se også fag-/studieplan for studiet" med link under fag/studieplan. Sjekk den Mvh Faller Lenke til kommentar
SpinozaSittSkjegg Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Slik som Faller var innom, er jeg rimelig sikker på at det er C++ og Java du kommer til å erfare på utdanningsinstitusjoner i Norge. Det er de to språkene (C# i større grad også etterhvert) du vil oppleve mest i arbeidslivet, og er også blandt de mest utbredte. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Vil en som ikke har noe peiling angående C++ og Java slite på denne linjen ? Eller begynner alt fra et veldig grunnleggende stadie ? Lenke til kommentar
SpinozaSittSkjegg Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Vil en som ikke har noe peiling angående C++ og Java slite på denne linjen ? Eller begynner alt fra et veldig grunnleggende stadie ? Alle bachelor-grader på universiteter og høyskoler er tilrettelagt mot at folk som har mulighet til å komme inn på studiet skal også bestå studiet (med studering, selvsagt).Så det klarer du sikkert fint Lenke til kommentar
torbjoern_81 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Det skal ikke være nødvendig å kunne C++ og Java fra før. Da ville dette vært oppført som et forkunnskapskrav i så fall. Selv tar jeg informatikk på UiO, og der var det ikke noe krav om Java-kunnskap fra før. Flere av vennene mine hadde aldri programmert før da vi begynte, og den ene av disse har likevel klart å få A i samtlige programmeringsfag hittil. Nevner bare for ordens skyld at IT er mer enn bare kodeskriving, og at Java må antas å være det programmeringsspråket som det vil legges størst vekt på når dere skal lære å programmere. Dette er det flere gode grunner til. Endret 20. juni 2011 av torbjoern_81 Lenke til kommentar
techn9e Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Takk for svar, jeg har nesten ingen kunnskaper om programering fra før. Håper det går greit. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det ) Endret 14. juli 2011 av clickz101 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det ) Ligger vel på toppen av Pilestredet opp mot Bislett(ligger vel ved Holbergs plass). Er veldig sentralt og lett å finne. Lenke til kommentar
techn9e Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det ) Har du kode erfaring? Lurer på om jeg blir eneste som ikke kan noe koding.. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det ) Har du kode erfaring? Lurer på om jeg blir eneste som ikke kan noe koding.. Jeg kan garantere deg at du ikke blir alene om å kunne noe... Lenke til kommentar
techn9e Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Da ses vi der hvis alt som går som planlagt. Helt ærlig, vet faktisk ikke hvor HiO ligger (men finner vel ut av det ) Har du kode erfaring? Lurer på om jeg blir eneste som ikke kan noe koding.. Jeg kan garantere deg at du ikke blir alene om å kunne noe... Jeg mente å være alene om å IKKE kunne noe. Endret 17. juli 2011 av techn9e Lenke til kommentar
xaco Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg mente å være alene om å IKKE kunne noe. Du blir ikke alene om å være blank heller, nå går ikke jeg på HiO, men på UiO. Og de gikk ganske sakte frem i starten. Det skal nok gå bra skal du se. Lenke til kommentar
techn9e Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg mente å være alene om å IKKE kunne noe. Du blir ikke alene om å være blank heller, nå går ikke jeg på HiO, men på UiO. Og de gikk ganske sakte frem i starten. Det skal nok gå bra skal du se. Det håper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå