Gå til innhold

Grei ytelse på liten størrelse

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg litt ekstra boost i maskinen min de få gangene jeg spiller. Bruker i dag skjermkortet som er integrert i hovedkortet, det er Geforce 9300. Jeg vil gjerne benytte Hybrid SLI for å kombinere GPU på hovedkort og grafikkort.

Jeg ser etter:

- Nvidia-brikke, for å kunne samarbeide med GPU på hovedkortet.

- Liten størrelse. Hadde et Radeon 4870, men det var for langt. Strømkablene måtte "knekkes" for å få plass. Kabinettet er Silverstone SG05

- Max én 6-pin strømkabel, vil ikke utfordre strømforsyningen med Molex-adaptere og slikt.

- HDMI og DVI

- Under 1000,-

- Bør blåse varm luft ut bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på om du får brukt Geforce 9300 annet en generielt kontorbruk kanskje litt doom 3 spilling.

Nå kjenner jeg ikke de fleste hovedkort, men vertfall slik jeg kjenner til, blir de fleste skjermkort på hovedkort deaktivert om du koblet et PCI/Express kort som du bruker som skjermkort.

Altså du burde gå for det største/kraftigste skjermkortene du får plass til.

I et Silverstone SST-SG05 Mini-ITX?

Jeg skulle tro Gainward GeForce GTX 550 Ti 1GB 1 GB går greit?

Nå er ikke skjermkortet så stort, men er litt usikker på hva den krever av strøm.

Ut i fra http://www2.hardwarezone.com.ph/news/view.php?id=18792 så ser det ut som den klarer seg med 6 pins strømplugg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hybrid SLI fungerer kun med eldre, mindre effektive og svake kort. Med tanke på at drivere ikke er oppdatert på dette, og støtten ble kuttet før Windows 7 kom ut er dette 100% dødfødt.

Det sterkeste kortet som bruker under 100W er AMD Radeon HD 6670

Anmeldelse av HD 6670

Det er også det kortet som har best ytelse per watt ute nå. I min mening er dette den eneste brikka du burde se på. Steget opp er HD 5750/6750 som bruker litt mer strøm og er litt sterkere, men HD 6790 er egentlig det første kortet du burde se på etter 6670, da ytelseshoppet blir for lite før 6790.

Nvidia har for tida såpass store problemer med ytelse per watt at jeg ikke vil anbefale disse kortene med mindre du har et kabinett og strømforsyning som takler denne varmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...