Gulq Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) hejhej halå! Kom, som sikkert flere andre her, opp i Religion og Etikk muntlig (lang forbredelse.) Oppgaven lyder som følger; Kompetansemål: Islam og en valgfri religion. Kjønn og kjønnsroller er viktige temaer innenfor de ulike religionene. Gjør rede for noen hovedsyn på kjønn og kjønnsroller i Islam og minst en religion til. Drøft hvorvidt dette er et viktig tema i det pluralistiske samfunnet vi lever i. Trekk gjerne inn filosofer og andre livssyn i din drøfting. Jeg lurer da på, påenbart nok, om noen har tips til hva jeg burde ta med innenfor dette temaet. har skrevet meg noen stikk ord, men hadde satt umåtelig stor pris på om noen kunne kommet med flere tips og hva jeg bør ta med og hva jeg bør tenke på. Jeg ber på ingen måte om noen fasit, men litt god tenkehjelp fra kloke hoder hadde vært fantastisk:) Stikkord Kvinnesyn islam+hindusime Sammenlikn de to religionene grunt, og fortell kort om likheter forskjeller. Pluralistisk samfunn: viktig tema for likhet og forståelse ovenfor andre kulturer. kvinners rettigheter viktige i dagens vestlige samfunn(både som normer og ved lov) Anderledes verdier i østen, mannen forsøger, kona er hjemme. Arvesynd, adam og eva. Islam deler skylden likt,Halal,harem, skilsmisse Straff og sharialov+domstol Endret 8. juni 2011 av otimate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå