Merko Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei. Vifta på skjermkortet mitt to kvelden igår. Noen som vet hvor jeg kan få tak i samme vifte? Radeon HD 4870 bruker samme vifte, så jeg erstattet med den. Har jo egentlig enda garanti på skjermkortet, men jeg må vel betale frakt osv? Da kan det jo fort hende det er billigere med ei ny vifte Er det noen andre vifter som kan anbefales som bråker mindre \ yter mer? Vil helst ikke påkoste det skjermkortet så ekstremt mye, tar litt på årene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Har du et HD 5970 og kjøleren på et HD 4870 passer? Det tror jeg ikke på, da HD 5970 har to brikekr som må kjøles og HD 4870 bare en. HD 5970 er forresten ikke to år enda, og fortsatt et av de kraftigste kortene som finnes på markedet. ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME 5970 er jo et alternativ. Eller CoolIT OMNI AC-A5970 A.L.C. GPU Kjøler Jeg vil tro Accelero er best til å kjøle, men med den montert vil kortet ditt bruke tre PCI-spor... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Han tenker vell ikke på å ta kjøleren men kun vifta fra 4870 kjøleren. Meget mulig denne er lik. Problemet med å sende inn ett 5970 er vell at du ikke får ett 5970 tilbake, noe som kan være katostrofalt om du har ett CF oppsett. Endret 8. juni 2011 av 007CD Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Han tenker vell ikke på å ta kjøleren men kun vifta fra 4870 kjøleren. Meget mulig denne er lik. Problemet med å sende inn ett 5970 er vell at du ikke får ett 5970 tilbake, noe som kan være katostrofalt om du har ett CF oppsett. Jepp. min feil. Bruker kunn vifta fra 4870 som er identisk med 5970 vifta. Hvilket kort vil jeg få i retur? Så dem reparerer ikke skjermkortet, men sender istedet et nytt? De skal vel egentlig sende et kort med ca. lik ytelse som det som ble sendt inn, hvilket skjermkort er i lik ytelse som 5970? Regnerm ed 5970 er et godt stek forran 6970, men hvordan er det i forhold til 6990? Alltid kjipt når man får et svakere kort i retur Uansett, så fungerer vifta fra 4870 som en drøm, så blir vel til at jeg bare beholder den. Edit: Skrev jo klart og tydelig i førstepost at det var vifta jeg bytta rundt, ikke hele kjøleren :!: Endret 9. juni 2011 av Merko. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Problemet er at det er lett å anta at man mener kjøleren og da liker vi å forsikre oss. Alltid kjipt å handle inn noe også viser det seg at det ikke er kompatibelt og hele planen din går i dass 6970 er vell det nærmeste du kommer om de smærer til med 6990. Personlig vil jeg beholde mitt 5970 en stund lenger, garantert fordi det har dra hjelp av ett 5870 i CF også Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Problemet er at det er lett å anta at man mener kjøleren og da liker vi å forsikre oss. Joda, men skal vel noe til før selve kjøleribba går i stykker. Alltid kjipt å handle inn noe også viser det seg at det ikke er kompatibelt og hele planen din går i dass 6970 er vell det nærmeste du kommer om de smærer til med 6990. Personlig vil jeg beholde mitt 5970 en stund lenger, garantert fordi det har dra hjelp av ett 5870 i CF også Hehe jepp. Sendte mail til komplett, mulig de nevner et kort som de vil sende istedet. Siden jeg betalte 5300,- for mitt nåværende kort, så klager jeg ikke om de sender et 6990 i retur. I dette tilfelle er det litt synd at det går på ytelse, ikke pris på hva de sender i retur :!: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 HD 6970 er ikke i nærheten av et HD 5970 i ytelse. Etter det jeg har hørt har også skaleringen med to RV870 blitt fikset nå, da er det nærmeste du kommer i ytelse på markedet nå to HD 6870 som er en liten nedgradering. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Ok, det sendte mail til netshop. De bytter bare ut vifta med en ny. Så da beholder jeg like godt kortet med vifta fra 4870 kortet. Takk for svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå