Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt for stjeling

JuC1y

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt tatt engang før, men da var det ikke med vilje. Jeg drev og så på noen solbriller også bare endte jeg opp med å gå rundt med dem i butikken, mens jeg ventet på to kompiser som prøvde klær. De brukte så lang tid og jeg glemte helt at jeg hadde solbrillene. Da jeg gikk ut av butikken så stoppet de meg.

Det her gjorde jeg ikke. Jeg visste ikke om buksene, men kan ikke bevise min uskyld.

Så jeg får nok en forelegg. Men jeg vil få tak i forelegget før det kommer hjem til meg. Jeg vil ikke at foreldrene mine skal få se det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med mindre du har foreldre som leser posten din, så skal det vel gå greit. står det at det er fra politiet på konvolutten, så er det vel bare å finne på en unnskylding... vet ikke om du går på skole eller noe.... si at du må ha vandelsattest fordi du skal jobbe i barnehage for et prosjekt på skolen eller noe :p

edit: det er vel sommerferie nå, så skoleprosjekter blir vel kanskje litt dumt å begynne med nå... xD men du kommer vel på noe..

jeg hadde aldri ringt politiet... da tilstår du liksom... litt dumt om dem har bestemt seg for å bare drite i den anmeldelsen.. but i dunno!

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Brevet er anonymt, men via adressevinduet kan man lett se hva saken gjelder om man bare ser litt skrått innover uten å åpne brevet.

Så jeg fikk erfare at min post tydeligvis ikke var så privat som jeg hadde håpet på selv om jeg er over 18..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har kommet i en veldig lei situasjon og jeg håper at det ordner seg med politiet. jeg vil råde deg til å være hundre prosent ærlig med politiet, si det som det er og at du ikke mente å bistå med stjelingen. Jeg vil forsåvidt også råde deg til å være ærlig med dine foreldre(dersom du faktisk får bot) og sagt det samme. Du har jo i og for seg ikke gjort noe gale(iallefall ikke med vilje) og du stakk ikke av fra vekterne. Du stoppet opp og kom fram, det syntes jeg du skal ha skryt for.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde allerede en pc og skolebøker i bagen. Det var en treningsbag ikke en sånn vanlig ryggsekk. To bukser veier ikke så mye at de utgjør så stor forskjell.

Jeg hadde aldri solbrillene på, jeg gikk rundt med dem bare. De brukte så lang tid at jeg glemte å legge dem fra meg.

Jeg vet jeg ikke kan gjøre stort, jeg vil bli anmeldt og jeg vil få bot. Men det eneste jeg lurer på er om hvis jeg går til politi og spør om å få boten og anmeldelsen direkte. Er det noe mulighet for det?

Lenke til kommentar

Hei. Idag så ble jeg tatt for stjeling. Eller jeg stjal ingenting, men de som gjorde det lånte baggen min og puttet tingene i den. Jeg visste ikke det. Jeg tok med baggen ut. Da vi hadde gått et stykke så de "løp" og jeg løp med dem, jeg så bak meg at det var noen vakter og stoppet opp. De sjekket meg og fant to bukser fra butikken. Begge hadde en verdi på 1199 kr. Jeg endte opp med å gi bort alt informasjon om meg og jeg ble anmeldt selv om jeg ikke hadde gjort noe, men ikke hadde noe bevis imot. Jeg er 18 år.

Jeg lurer nå på hva som vil skje videre? Verdien på begge buksene er til sammen 2798 kroner. De anmeldte saken til politiet. De sa at jeg må betale dobbel bot av verdien på varene. De sa jeg også fikk et prikk.

si ALLTID den hele og fulle sannhet, har du ikke gjort SI det, (trenger ikke å tyste, er lov til å ikke gi navn, men politiet tar deg for det siden du ikke oppgir navn), men sørg for at alle papirer forteller historien du forteller her, sånn at det er ingen tvil om at du har holdt din uskyld, og så skambanker du fe som gjorde det til de frivillig går å tilstår, for får du en plett på rulleblandet ditt er det en hel haug av jobber du ikke kan ta, og stjeling/vinningsforbrytelse er bare hakket værre enn sedlighetsforbrytelser og skattesnusk i de flestes øyer. og du er 18 år så du bør tenke på framtia di, du kan ALDRI bli vekter/politi/soldat er du tatt for slik!

Men jeg må si at å løpe er det dummeste man gjør hvis man stjeler, i tillegg hvem stjeler lengre?? stjeling gikk av moten på 90-tallet :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har fortalt dem akkurat det som skjedde, men det hender alltid at de skriver noe annet på papirene. Jeg vil bare slippe å få tilsendt forelegget og brevet hjem til meg, jeg vil bare hente det direkte hos dem. Er det ikke mulighet for det?

Lenke til kommentar

Jeg har blitt tatt engang før, men da var det ikke med vilje. Jeg drev og så på noen solbriller også bare endte jeg opp med å gå rundt med dem i butikken, mens jeg ventet på to kompiser som prøvde klær. De brukte så lang tid og jeg glemte helt at jeg hadde solbrillene. Da jeg gikk ut av butikken så stoppet de meg.

Det her gjorde jeg ikke. Jeg visste ikke om buksene, men kan ikke bevise min uskyld.

Så jeg får nok en forelegg. Men jeg vil få tak i forelegget før det kommer hjem til meg. Jeg vil ikke at foreldrene mine skal få se det.

Kjipt. Det der kunne ha skjedd meg også, for jeg er en distre jævel.

Lenke til kommentar

er du fortsatt sammen med disse du kaller vennene dine? håper du har bedt dem dra til en viss plass. vis du fortsatt er sammen med dem da må jeg få si at du er rett å slett tjukk i hue.

og du burde fortelle foreldrene dine om hva som skjedde, dette kommer altid fram, å er bedre om dem hører det fra deg pluss sannheten enn at dem hører det fra noen andre der du kommer mye verre ut av situasjonen.

Lenke til kommentar

Nei er ikke med den lenger. Har ikke pratet med dem etter den dagen jeg ble tatt. De vil ikke tilstå og jeg får alt skylden. Jeg kommer til å få forelegget og prikk, men er det noe mulighet for å slippe prikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...