JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei. Idag så ble jeg tatt for stjeling. Eller jeg stjal ingenting, men de som gjorde det lånte baggen min og puttet tingene i den. Jeg visste ikke det. Jeg tok med baggen ut. Da vi hadde gått et stykke så de "løp" og jeg løp med dem, jeg så bak meg at det var noen vakter og stoppet opp. De sjekket meg og fant to bukser fra butikken. Begge hadde en verdi på 1199 kr. Jeg endte opp med å gi bort alt informasjon om meg og jeg ble anmeldt selv om jeg ikke hadde gjort noe, men ikke hadde noe bevis imot. Jeg er 18 år. Jeg lurer nå på hva som vil skje videre? Verdien på begge buksene er til sammen 2798 kroner. De anmeldte saken til politiet. De sa at jeg må betale dobbel bot av verdien på varene. De sa jeg også fikk et prikk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Vektere deler ikke ut prikker. Du bør forklare politiet akkurat hva som skjedde, selv om det kanskje er vanskelig å få de dårlige kompisene dine til å tilstå. Hvis det var slik at du lett kunne sluppet unna hvis du ville, hadde du vel ikke stoppet hvis du visste bagen din var full av tyvegods? Ikke lyv. Spør om det er mulig å få gjort opp i konfliktrådet. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg gjemte meg bak en busk sammen med han ene. Han andre så vakten komme og løp, jeg ble igjen og kom ut til vakten. De har ikke delt ut prikk, men sier mest sannsynlig at politi vil gjøre det. Tviler på at jeg kan få noe tilståelse fra dem. jeg hadde ingen anelse om at baggen var full, men de hadde bedt meg bli med til prøverommet hvor de hadde lånt baggen og puttet ting i den. De hadde gitt meg den og jeg hadde gått ut. De sier jeg får tilsendt et brev og bot hjem. Jeg er 18. Vil helst slippe at det kommer hjem til meg hvor foreldre kan se det. Er det mulighet for å hente det selv? Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 8. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2011 Du ble med bort til prøverommet og lånte bort baggen din? Den høres veldig tynn ut, du viste sikkert at vennene dine drev med slikt, da burde det ringe minst en varselklokke når vennen din drar deg med bort til prøverommet for å låne baggen din... Nå skal ikke jeg forsøke å legge skyld på noen, men historien i seg selv høres veldig merkelig og tynn ut. 23 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ring ditt lokale politikontor og spør om det du spurte om her. Bedre å gå rett til kilden for svar. Prøv å lær litt av denne opplevelsen. Dette er tydeligvis folk som ikke vil ha en god innflytelse på deg og som beviselig kommer til å dra deg med inn i mye drit. De som bevisst putter ting i andres bagger er ikke venner. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg forstod at noe var galt, men merket ingenting med sekken ettersom jeg hadde en pc der fra før. Så merket ikke så mye vekt forskjell. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Når du forstod noe var galt, men ikke gjorde noe, så har du kanskje litt skyld i det hele du også... Forresten, Da vi hadde gått et stykke så de "løp" og jeg løp med dem, jeg så bak meg at det var noen vakter og stoppet opp. Du løp og stoppet da du så noen vakter bak deg? Jeg gjemte meg bak en busk sammen med han ene. Han andre så vakten komme og løp, jeg ble igjen og kom ut til vakten. Du gjemte deg samtidig bak en busk og kom ut til vakten? 7 Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 De ba meg løpe og jeg løp med dem, jeg så vakter bak og bare fortsatte å løpe.. vet ikke hvorfor. Han ene løp bak busken og løp videre jeg løp bak busken og kom ut til vakten. Jeg forstår at jeg har skyld i det. Men det jeg lurer på er om jeg kan ha noe mulighet for å få boten før de sender den hjem til meg. Vil helst slippe at foreldre blir innblandet. OG hvor mye tror dere boten kan bli på? Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 politiet kommer mest sannsynlig ikke til å bry seg. har blitt tatt for stjeling en gang selv, og veninna mi har det... men vi har bare blitt skremt av de som tok oss. de skremmer alltid om anmeldelse og bot og sånn... men vi fikk aldri noe bot eller noenting. vekterne fikk tilbake buksene, og det gikk greit... og det var ikke for en så sinnsykt stor sum heller. mange blir tatt for 'småstjeling'... politiet har ikke kapasitet til å drive å ordne opp i alt det tullet som ungdommer finner på... de veit at ungdommer stjeler litt nå og da, så blir ungdommen skremt når dem blir tatt, også har de forhåpentligvis lært... 1 Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Summen på varene var til sammen 2400 kroner, er det ikke mye? De tok alt informasjon fra meg og skrev det ned på et ark og fikk meg til å underskrive. Så tror du ikke de sender bot eller noe form for brev hjem? Hvor mye var verdien på buksene du tok? Endret 8. juni 2011 av Sepirose Lenke til kommentar
bnt050 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Uten dine venners tilståelse har du dårlig sjanse til å bevise din uskyld. Du vil da få en bot på kr. 5.000. Forelegget vil bli sendt til din registrerte adresse. Du kan imidlertid be om å få hente den selv på politistasjonen. Påtalejuristen kan legge den ned i vakten for deg. Endret 8. juni 2011 av dng050 Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Ja forstår at jeg ikke kan bevise min uskyld uten noe tilståelse. 5.000 Kroner i bot? Er det slik at jeg får dobbelte av det som ble stjålet i bot? Hvor er det jeg kan få hentet forelegget? Jeg bor i groruddalen og bjerke område. Må jeg ringe og høre først eller kan jeg direkte dra til et sted og hente det? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ja forstår at jeg ikke kan bevise min uskyld uten noe tilståelse. 5.000 Kroner i bot? Er det slik at jeg får dobbelte av det som ble stjålet i bot? Hvor er det jeg kan få hentet forelegget? Jeg bor i groruddalen og bjerke område. Må jeg ringe og høre først eller kan jeg direkte dra til et sted og hente det? Det tar gjerne litt tid før politiet får utferdiget et forelegg. Det blir sendt i posten når det er klart. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Summen på varene var til sammen 2400 kroner, er det ikke mye? nei 2400 er ikke mye når det kommer til sånne ting, det er veldig lite penger å gjøre seg til tyv for imo. Googlet litt: 8000kr for 2300kr Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Ja forstår at jeg ikke kan bevise min uskyld uten noe tilståelse. 5.000 Kroner i bot? Er det slik at jeg får dobbelte av det som ble stjålet i bot? Hvor er det jeg kan få hentet forelegget? Jeg bor i groruddalen og bjerke område. Må jeg ringe og høre først eller kan jeg direkte dra til et sted og hente det? Det tar gjerne litt tid før politiet får utferdiget et forelegg. Det blir sendt i posten når det er klart. Ja det fikk jeg beskjed om. Men jeg vil helst ikke ha forelegget og brevet i posten, jeg vil hente det selv. Vil ikke at foreldrene mine skal få vite det. Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Du skal ikke betale en dritt, du skal få tapervennene dine til å tilstå det de har gjort. Om de nekter kan du få en lokal MC-gjeng til å banke dritten ut av de. 4 Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 haha, skulle ønske det gikk. Har allerede prøvd det Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 mhm 2400 kr er ikke mye, spesielt ikke når vekterne fikk tilbake varene uten veldig store problemer. Jeg og veninna mi ble også anmeldt da vi ble tatt, og måtte vise ID og skrive under på anmeldelsen... de sender det nok inn til politiet, men det er liten sjangse for at de kommer til å gjøre noe med det. Hadde du derimot rana et hjem, stjelt en bil, knust et butikkvindu osv så hadde politiet tatt det mer på alvor. Det er jo ikke selvfølgelig at politiet kommer til å drite i det da... plutselig er det vel noen som kjeder seg på jobb... Men sånne småtyverier fra ungdom skjer jævlig ofte.. skal dem ta en så må de jo ta alle... Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Summen på varene var til sammen 2400 kroner, er det ikke mye? nei 2400 er ikke mye når det kommer til sånne ting, det er veldig lite penger å gjøre seg til tyv for imo. Googlet litt: 8000kr for 2300kr Her har de jo blitt tatt for lignende tidligere. så TS kommer nok til å være i et ellerannet register, og om han blir tatt for noe lignende en gang til kommer nok politiet til å se på det som mer alvorlig. At de fleste ungdom stjeler litt er ikke noe nytt, men de gjør det gjerne ikke mer etter at de blir tatt og skremt litt. Blir dem tatt for andre gang (eller mer) så er det jo grunn til bekymring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå