Gå til innhold

Sony Vaio eller Macbook?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny maskin som i hovedsak skal ta over for en netbook og en aldrende HP Dv2799.

Maskinen vil i hovedsak bli brukt til skolearbeid, men også noe spill og bilderedigering.

Etter mange år med billig og knirkende plast, overoppheting, og daglige systemkrasj - har jeg bestemt meg for å

investere enten i en solid Sony Vaio, eller en Macbook.

Har vært innom både Sony Center og Eplehuset, og begge butikker er selvsagt mest ivrige når det kommer til sine egne modeller.

Jeg har ikke brukt Mac eller OSX tidligere, men kan være villig til å gi det et forsøk. Programvaren i seg selv er ikke det store ankepunktet for noen av systemene - jeg er enkelt nok bare ute etter en maskin som gir mye for pengene, kvalitetsfølelse, samtidig som den fungerer - hver gang jeg trenger den.

Har hørt at den nye Macbook Pro'en lider litt ift. overgangen til i5 CPU og HD3000 grafikken til Intel ( ettersom disse sitter så nært hverandre at maskinen går fort varm? ) Stemmer det at viftene går kontinuerlig, ofte opp til 6200rpm bare ved lett bruk - grunnet dette problemet? Sony maskinen har på sin side en egen switch for GMA grafikk og separat skjermkort (512mb). Genialt. Synes imidlertid ikke den er like pen og funksjonell som Apple'n. Samtidig er jeg usikker på om jeg burde gå for Air eller MB Pro. Air har jo relativt beskjedne specs - men den er kanskje kaldere - med tanke på at den kjører c2d og nvidia 320 grafikk som er adskilt?

Setter pris på alle tips og forslag (så lenge det ikke er typisk "Velg mac - fordi det er best", men konkret og nyanserte forslag.)

Viktige punkter :

- Mobilitet

- Vekt / tykkelse

- Batteritid

- God skjerm

- Gjerne i5 prosessor, 4gb ram ++

- Design

- Robust

- Kjapp oppstart

Kan til nøds nøye meg med HD3000 grafikk, dersom øvrige punkter er bra. Pris er av underordnet betydning, men oppadgrenset til maks 15.000.

Tusen takk for all tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg selv måtte velge mellom mackbook og Sony Vaio, ville jeg valgt Sony vaio, men med kriteriene dine høres Dell XPS ut som en fin PC. jeg vil prisen ligger på ca. 5-10 tusen.

Dell har veldig stabile PC'er. de holder lenge og jeg har aldri hatt noe tull med de. og XPS passet fint til alle kriteriene dine :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...