Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stikking i brystet

hakonjj

Anbefalte innlegg

Er en ganske normal gutt på 22 år som har i det siste vært mer og mer plaget med ekstrem stikking i brystet. Stikker sånn ca ved de nedre ribbenene på venstre side og når det kommer så klarer jeg ikke å snakke. Bare lage grimaser og prøver å presse på der det gjør vondt.

Husker å ha hatt noe av det samme for 4-5 år siden og uten noe hell på svar. Noen som har hatt noe tidligere og veit hva det dreier seg om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sitter ingenting vitalt på den plassen du beskriver så da lurer jeg på om det kan være snakk om strålingssmerter.

Dette er smerter som stråler fra utgangspunktet/organet og gir seg til kjenne på helt feil sted på kroppen.

Jeg er kronisk smertepasient og det var akkurat slik det begynte med meg. Jeg våknet på nattestid med sterke smerter på venstre side, men etter noen mnd så begynte smerten å stabilisere seg på høyre side, i gallesystemet der de alltid har vært. Smertene mine kunne flytte seg rundt i hele overkroppen før,men nå er de der de hører hjemme.

Jeg ville tatt dette med en lege da det absolutt kan være en indikasjon på noe mer alvorlig enn det tilsynelatende ser ut som.

Lenke til kommentar

Det sitter ingenting vitalt på den plassen du beskriver så da lurer jeg på om det kan være snakk om strålingssmerter.

Dette er smerter som stråler fra utgangspunktet/organet og gir seg til kjenne på helt feil sted på kroppen.

Jeg er kronisk smertepasient og det var akkurat slik det begynte med meg. Jeg våknet på nattestid med sterke smerter på venstre side, men etter noen mnd så begynte smerten å stabilisere seg på høyre side, i gallesystemet der de alltid har vært. Smertene mine kunne flytte seg rundt i hele overkroppen før,men nå er de der de hører hjemme.

Jeg ville tatt dette med en lege da det absolutt kan være en indikasjon på noe mer alvorlig enn det tilsynelatende ser ut som.

Takk for kjapt svar. Som svar jeg pleier å få fra venner og foreldrene mine er at det bare en muskelsammentrekninger, så får beskjed om å ta en Ibux/Paracept og bare slappe av. "Dette går nok over skal du se" er også veldig kjent å høre fra de.

Har vært hos legen de siste årene pga magen som ikke er som den skal, men de finner ikke ut hva det kan være. Tviler kanskje at det er magen som forårsaker stikkingen. Har allerede kontrollert gallen min og frikjent den for årsak.

Men med det "fantastiske" helsehjelpen vi får her i Norge så kan det være at de sikkert har bomma på diagnoser.

Skal ta det opp med fastlegen om smertene i brystet og spørre om det du sa, gallesystemet. Alt er verdt å prøve for å finne feilen!

Lenke til kommentar

Det behøver jo ikke være gallesystemet, strålingssmerter kan stamme fra alt mulig inni kroppen. Jeg synes det er rart at ingen har tatt deg alvorlig da slike tilbakevendene uforklarlige smerter som regel er et symptom på at noe ikke stemmer et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Noko andre symtomer du har kaldsvett, høg puls, svimel, kvalme osv?

Postet av anonym: 09edd69dc049588451a4272884231d5f

Jeg har hatt en puls på en ca. 105-113 i en god stund enda jeg ligger i sofaen og slapper av. Veit ikke om man kan si kaldsvette, men er ganske ofte "klam" i henda. Har vært kvalm pga magen de siste 6-8 månedene nå.

Men det virker som om stikkingen har avtatt litt, hender seg det begynner å stikke når jeg puster inn en gang iblant. Prikking i kroppen og henda hender seg også.

Fått innkalling til sykehuset igjen nå og da skal jeg ta opp stikkingen som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...