H-K Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei, jeg forsøker å konvertere harddisken min til ett NTSF-system. Metoden jeg bruker for å konvertere, bruker CMD. Jeg skriver inn kommandoene: "diskpart", for å finne ut hvilket drivernummer den har. Finner ut at den har E:. Deretter skriver jeg "convert e: /fs:ntfs". Det er her problemet oppstår. Jeg får nemlig beskjeden: "konvertering fra FAT32-volum til NTSF-volum er ikke tilgjengelig." Hvorfor får jeg ikke konvertert? Hvis dere vet om andre metoder, vil jeg helst at dataene på harddisken er inntakt . Systeminformasjon: Win 7, 32-bit. WD 1TB Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Åpne CMD som admin Kjør "LIST DISK" Finner den som du skal konvertere SELECT DISK 1 (nummer avhenger av hvilken som du skal konvertere.) CLEAN CREATE PARTITION PRIMARY SELECT PARTITION 1 ACTIVE FORMAT FS=NTFS ASSIGN EXIT Edit: Forresten, dette sletter alt innpå disken! OBS på det! Endret 8. juni 2011 av vilværeanonym Lenke til kommentar
H-K Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 ^Og det er den eneste måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Last ned EASEUS Partition Manager Høyreklikk på en utildelt partisjon, og velg "Create Partition" Velg først "Primary" , og deretter "NTFS" Avslutt med "OK" Programmet er dessuten kjekt å ha til en senere anledning. Edit : Jeg overså dette fra førsteposten : Sitat Hvis dere vet om andre metoder, vil jeg helst at dataene på harddisken er inntakt Vet ikke om det går bra, siden du allerede har data på harddisken Endret 8. juni 2011 av johome Lenke til kommentar
H-K Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Jeg går ut ifra at dataen blir beholdt når jeg gjør det der? Edit, jeg ser nå at du har oppdatert førstepost Endret 9. juni 2011 av H-K Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 H-K skrev (På 9.6.2011 den 10.49): Jeg går ut ifra at dataen blir beholdt når jeg gjør det der? Nei, ved og endre filsystem så endrer du måten windows leser dataen inne på harddisken. noe som gjør at du mister all data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå