fcuk_IT Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Kan ikke se at en er startet, så jeg foregriper begivenhetenes gang med et eks. på 100% crop, med duganes optikk. Orginal: D5100 + Tamron 28-75mm @ 75mm, f/8, ISO100, 1/500s - manuell fokus Hammerfest, Hurtigruta by emmkayfive, on Flickr 100% crop Slettes ikke verst, ingen tvil om at 16Mp gir mer å se på TorVilde er vel enig? Endret 8. juni 2011 av fcuk_IT 1 Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ja fikk mitt nettopp. flott kamera ..eneste som irriterer er at jeg veldig lett kommer borti multivelgeren og forandrer på innstilt fokuspunkt bruker mest midtpunkt fokus Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Ja fikk mitt nettopp. flott kamera ..eneste som irriterer er at jeg veldig lett kommer borti multivelgeren og forandrer på innstilt fokuspunkt bruker mest midtpunkt fokus Jeg ser flere opplever dette, merkelig nok er ikke jeg plaget av det i like stor grad som på D5000. Jeg tror utformingen av paden er bedre denne gangen, selv om det tydeligvis ikke har løst problemet 100%. Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tror jeg må se meg omm etter et ekstra batteri...Lada 2 ganger på 3 dager billigste jeg har funnet til nå er ca 40 daler + frakt på 20 Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tror jeg må se meg omm etter et ekstra batteri...Lada 2 ganger på 3 dager billigste jeg har funnet til nå er ca 40 daler + frakt på 20 Betyr dette at batterikapasiteten er elendig eller er det en feil kun hos deg? Eller har du bare "misbrukt" kameraet? Jeg vurderer selv å anskaffe meg D3100 men blir litt betenkt nå..... Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Bruker det mye ja :!: men føler det går mer batteri enn på d40en min.men det er vel mer under panseret på dette og større skjerm. er ofte inne i menyene og utforsker, så skjermen står på ganske mye da. Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Bruker det mye ja :!: men føler det går mer batteri enn på d40en min.men det er vel mer under panseret på dette og større skjerm. er ofte inne i menyene og utforsker, så skjermen står på ganske mye da. Men 2 ladinger på 3 dager høres mye ut spør du meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Men 2 ladinger på 3 dager høres mye ut spør du meg Det er vel ingenting - jeg har en Panasonic GH2 som jeg trenger to batterier om dagen når det blir mye fotografering. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 "Nikon D5100 battery life, CIPA standard: One EN-EL14 battery (in the camera): Approximately 660 shots" Altså ganske OK. Bruker man skjermen mye og Liveview vil den trekke betraktelig mer. Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 "Nikon D5100 battery life, CIPA standard: One EN-EL14 battery (in the camera): Approximately 660 shots" Altså ganske OK. Bruker man skjermen mye og Liveview vil den trekke betraktelig mer. Jepp bruker skjermen ganske mye Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er vel ingenting - jeg har en Panasonic GH2 som jeg trenger klarer seg med to batterier om dagen når det blir mye fotografering. Heldiggris! Nyutpakka kamera bruker mye mer strøm pr bilde enn et kamera man har blitt kjent med Lenke til kommentar
satchman Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Nyutpakka kamera bruker mye mer strøm pr bilde enn et kamera man har blitt kjent med Helt klart; når man er vant til hvor ting er i menyer og ikke skal fingranske hvert eneste bilde etter man har tatt det øker antall bilder man får ut av en lading betraktelig. Jeg får fint 400+ bilder ut av et batteri på min D5100 (men har nesten alltid med et ekstra batteri uansett og drar sjelden ut med et batteri i kameraet som har begynt å miste 'ladestreker'). Endret 10. juni 2011 av satchman Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Har fått til og bruke uorginalt batteri på kamera nå -du trenger 1 batterigrep -1 orginalbatteri -1 uorginalbatteri med orinalbatteri isatt setter du i det uorginale...om det er ønskelig kan du deretter ta ut det orginale og sette inn enda et uorginalt batteri uten problem, eller bare bruke det uorginale.. måtte bare prøve Lenke til kommentar
malcite Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Har fått til og bruke uorginalt batteri på kamera nå -du trenger 1 batterigrep -1 orginalbatteri -1 uorginalbatteri med orinalbatteri isatt setter du i det uorginale...om det er ønskelig kan du deretter ta ut det orginale og sette inn enda et uorginalt batteri uten problem, eller bare bruke det uorginale.. måtte bare prøve Takk for innputten. Kom over det samme svaret da jeg søkte på battery grip på ebay (var en som solgte med 2 uoriginale batterier som forklarte samme fremgangsmåte) Kommer nok til å kjøpe et originalt batteri til, men har du fått sjekket at batteri indikatoren på kameraet funker skikkelig med 1 org + 1 uorg batteri? Generelt så virker det som det er lite info om hva man kan forvente seg ved å prøve dette. Evt om du har prøvd med et batteri med utvidet kapasitet (standard kapasitet er 1030mAh, men finnes batteri med 1200mAh som jeg kunne tenkt meg å prøve, men forutsetter at indikatoren funker skikkelig) mAh er mengden energi som batteriet kan holde så jo høyere tall jo bedre levetid på kameraet pr batteri i teorien, men det forutsetter at kameraet er istand til å ta all strømmen å ikke bare tro at etter 1030mAh så er det "tomt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå