Gå til innhold

Olympus FE4040, dårlige bilder

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg og fruen kjøpte for litt siden en Olympus FE4040 hos Siba: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=4002995

Vi fikk det til den veldig hyggelige prisen som lyder 500,- , det billigste jeg fant kameraet til utenom Siba var 1500,- .

Før hadde vi et Pentax Optio E85, som vi var veldig fornøyde med, men som tok kvelden etter et fuktig russetreff. Dette er også fordi som ikke kjenner kameraet et relativt billig et, som ble kjøpt for 800-900 kroner.

Det som er greia med Olumpus kameraet er at vi synes dette tar fryktelig dårlig bilder, uansett hvor mye vi fikler med innstillingene.

Til sammenligning tar jeg heller frem Iphone'en min og tar bilder med den.

Spørsmålet mitt er, går det virkelig an å gå på en såpass smell på et velkjent merke, at vi får kjøpt et kamera som tar så dårlige bilder, at det nesten ikke er brukende til noe? Eller må det være noe galt med kamera?

Jeg kan eventuelt laste opp noen bilder for å demonstrere.

Edit: Bilder, legg merke til hvor uklart det er.

post-71235-0-01950200-1307535441_thumb.jpg

post-71235-0-06612000-1307535401_thumb.jpg

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk kamera for en 500-lapp. Kanskje det var en grunn til det...

I stedet for å bruke mye energi på irritere deg over kvaliteten, putt denne historien i boksen for feilkjøp. Tro meg, du bør lage deg en romslig boks, det kommer mer oppi den... :tease:

Gå til en seriøs fotobutikk og få hjelp til å finne et kamera av god kvalitet. Det vil du ikke angre på.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tar du bilder på kveldstid eller i godt dagslys? Resizer du bildene til en mindre størrelse, eller pixel-peeper du i 100%?

Bildene jeg la til i første post er tatt i godt dagslys.

Som det sikkert kommer frem av kamera, så er jeg ingen entusiast, så hva du mener resizing til mindre størrelse eller pixel-peeper forstår ikke jeg.

Er nok fryktelig mye "auto"-innstillinger på akkurat de bildene der.

Jeg hadde håpet på at kamera ikke var så gale, ettersom Siba hadde tilbud og de kostet minst 1500 andre plasser, men ja, som regel ringer det ei bjelle når enn ser slike tilbud.

Jeg vett at de er fryktelig hyggelig på den ene av de lokale Japanphoto sjappene, får stikke ned om de med kamera, og se om de har noen tips.

Har idiot forsikring på kameraet via Siba, så får vel benytte meg av den...

Lenke til kommentar

Tror ikke idiot-forsikringen hjelper om du vil bytte kameraet, om de ikke har returrett. Men det kan jo hende de vil ta kameraet i retur allikevel... det skader ikke å spørre.

Jeg har solgt en del kamera som tar bedre bilder til samme pris, og noen kamera til 300 kroner mer som tar betraktelig bedre bilder enn det der. Men for 500 kroner kan man ikke forvente all verden.

Du sier at kameraet koster 1500 andre steder. Hvor har du sett det? Eneste stedet jeg finner kameraet ved søk i prisguiden og på kelkoo, er nettopp Siba. Muligens en "eksklusiv" modell de har for å unngå priskonkurranse fra andre... (ser de selger den for 995 kroner på Siba nå). Synes uansett at 995 for et kamera av den kvaliteten er en latterlig høy pris. 499 er en "passe" pris.

Olympus har dessverre ikke fulgt ordentlg med i timen, og har dessverre en del kompaktkamera som ikke klarer å konkurrere med konkurrentene. Canon, Panasonic og Sony er regnet som de beste av kompaktkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...