Ladort Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Min Hitachi disk (ikke systemdisk) ble plutselig uleselig (står nå som RAW filsystem). I BIOS kommer den kun opp som 1TB i størrelse, men skal altså være 2TB. Ved bruk av verktøy som Testdisk, finner jeg partisjonen (og navnet på den). Men når den prøver å fikse partisjonen (tilkoblet via USB), feiler den pga mismatch på størrelse. Dette selv om også Windows ser den som 2TB (1863,01GB).. Legger ved et bilde av disker + resultat fra Testdisk. Noen som har vært borti noe lignende og funnet en løsning? Lenke til kommentar
Ladort Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Ingen? Dette er en Hitachi HDS72202. Kunne jeg bare selv legge inn i BIOS; Sector, Head og Track/Cylinder (som i gamle dager), så hadde dette blitt riktig. Men alt er jo nå auto, og disken leses feil i BIOS på 2 pcer (inkludert PCen som før leste denne disken helt ok). Lenke til kommentar
Ladort Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Solved!! :-) Fikset størrelsen med dette programmet: Feature Tool Finner den på Hitachis egen side her: http://www.hitachigst.com/support/downloads/ Hele partisjonen og all data inntakt - o'fryd o'glede! Endret 8. juni 2011 av Ladort Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Har du hatt disken lenge? Har du satt noen jumpere på disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå