Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på matematikk muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte å klage på matematikk muntlig.

Dekker disse punktene her inn i formelle feil?

 


  •  
  • Sensor spurte alle spørsmålene.
  • Sensor spurte om noe som ikke stod i matte-boken (læringsmålene) (han spurte slike idiotiske professor-spørsmål)
  • Han jeg var sammen med fikk mye lettere oppgave å gjøre enn meg (sensor ba oss løse oppgaver på tavlen).
  • Midt i presentasjonen kom det en dame inn.
  • Fikk ikke 48 timer. Fikk høre at det var inntil 48 timer, så da går det vell an å bare få 5 timer egentlig da? -.-"
  • Fikk ingen begrunnelse. Gikk inn og sensoren sa: "Du får * karakteren og du får * karakteren" og så var det ingenting mer.

 

Eller hva sier dere?

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som formelle feil dette. Klage på karakteren kan du vel alltids gjøre, men vet ikke om du får gå opp til ny eksamen. Begrunnelse for karakteren er noe du må spør om hvis sensoren ikke sier noe. Men jeg kan legge til at jeg har alltid fått begrunnelse etter en muntlig eksamen. Så det høres rart ut at du ikke fikk høre noe som helst. Det er jo alltid lurt å få høre hva du har gjort rett og hva du har gjort galt, så vet du hva du skal forbedre deg i. På høyskole/universitet har du mulighet til å be om begrunnelse for både muntlig og skriftlige eksamener. Der har du også mulighet for å gå opp på nytt senere hvis du ikke var fornøyd, men tror ikke det er slik på videregående.

 

EDIT: Klagen får ikke medhold egentlig hvis du klager. Det er en ny sensor som vurderer, og mest sannsynlig gjør han/hun det etter forrige sensors notater. Deretter blir en ny karakter satt. Hvis du har fått 2, så ikke klag, det har faktisk skjedd at folk har gått fra 3 til 1 ved å klage. Og den nye karakteren er endelig. Hvis du er skikkelig misfornøyd, så gå opp som privatist. Da får du ny eksamen :)

Endret av Rotaryrotor
Lenke til kommentar

Man kan ikke klage på karakter på muntlig vgs, Rotaryrotor. Kun formelle feil.

 

Synes ærlig talt ikke det var så mye å klage på, men.

Der lærte jeg noe nytt :) men er jo helt logisk i grunn. Til trådstarer vil jeg anbefale å ta eksamen som privatist for å forbedre deg. Hør med private skoler.

Lenke til kommentar

Formelle feil er det her. Helt klart. Bare finn fram eksamensreglementet for matematikk dere så kan dere se at her er det formelle feil.

 

Privatinspektør? Hvor skal jeg få tak i en privatinspektør?

 

Det er snakk om u-skolen her.

 

Hva du synes og ikke synes Matsemann, gir jeg blanke i. Jeg lagde ikke en tråd for å høre hva du/dere synes om punktene mine. Du kunne spart deg for den siste linjen der.

 

EDIT: Det jeg mente Fadeless, var at jeg ikke fikk 48 timer, men det sto på et ark jeg fikk: "Inntil 48 timer."

Inntil kan bety fra 1-48 timer.

 

Jeg trodde man uansett skulle ha 48 timer.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Tenkte å klage på matematikk muntlig.

Dekker disse punktene her inn i formelle feil?

(... masse punkter)

Eller hva sier dere?

Formelle feil er det her. Helt klart.

 

Hva du synes og ikke synes Matsemann, gir jeg blanke i. Jeg lagde ikke en tråd for å høre hva du/dere synes om punktene mine. Du kunne spart deg for den siste linjen der.

 

i rest my case.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Nei, dine punkter går ikke under formelle feil. Men hvis du kan få det til å virke troverdig, så kan du si at damen som kom inn under eksamenen din gjorde deg nervøs og regelrett vippet deg av pinnen. Da kan du kanskje få godkjent det som formell feil. Er jo lov å prøve seg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Det er ungdomsskolen, ta det helt med ro. Jeg forstår godt at du er skuffet over karakteren, men du er i alle fall en erfaring rikere.

 

Ville latt det ligge.

 

Ta det med ro? Det er ikke sikkert han kommer inn på den skolen han vil, og det er viktig!

 

Men når kan man ta det som privatist da?

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...