Ola92 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Heisann! Nå har jeg kommet opp i Matte R2 muntlig. Oppgaven jeg fikk handler om funksjoner. Jeg har prøvd å sette i gang..i snart fire timer! Men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal starte med Geometri og trigonometri osv. er veldig lett for meg = 6ere MEN funksjoner er det jeg er aller svakest på = STRYK! Så jeg trenger virkelig hjelp Oppgave: Gi en presentasjon av hvordan temperaturen virker med tiden. Det kan også stilles spørsmål om integraler og differensiallikninger av første orden. Klokkeslett og Utetemperatur Kl. 0 = 20,3 Kl. 2 = 18,6 Kl. 4 = 18 Kl. 6 = 18,6 Kl. 8 = 20,4 Kl. 10 = 22,5 Kl. 12 = 24,8 Kl. 14 = 26,4 Kl. 16 = 27 Kl. 18 = 26,4 Kl. 20 = 24,8 Kl. 22 = 22,5 Kl. 24 = 20,3 Mål for opplæringen er at eleven skal kunne Formulere en matematisk modell ved hjelp av sentrale funksjoner på grunnlag av observerte data, bearbeide modellen og drøfte resultat av framgangsmåte derivere sentrale funksjoner og bruke førstederiverte og andrederiverte til å drøfte slike funksjoner omforme trigonometriske uttrykk av typen a sin kx + b cos kx , og bruke dem til å modellere periodiske fenomener forenkle og løse lineære og kvadratiske likninger i trigonometriske uttrykk ved å bruke sammenhenger mellom de trigonometriske funksjonene gjøre rede for definisjonen av bestemt integral som grense for en sum og ubestemt integral som antiderivert løse lineære første ordens og separable differensiallikninger ved regning og gjøre rede for noen viktige bruksområder Er det noen som kan forklare meg hva jeg bør gjøre? Forresten har ikke læreren min vært her siden vi fikk utdelt oppgaven Blir veldiiiig takknemlig for alle hjelpsomme svar!! Endret 8. juni 2011 av Ola92 Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Ingen som kan hjelpe meg? Tror det her blir stryk, jeg har ikke fått startet enda Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ok, du klarer sikkert å stå men da må du begynne å jobbe. Sett deg ned og plot grafen. Du vet at den periodisk. Prøv å bruk det du vet om periodisk funskjoner til å tilpasse dataene du har fått oppgitt. Du burde også gå gjennom målene du forventes å klare. Det du er usikker på burde du regne noen oppgaver på slik at du forstår det. Det viktigste er at du øver på eksamensformen. Løs oppgaver mens du sier høyt hva du tenker og hvorfor du gjør det. Ikke se på fasiten før du har prøvd å løse oppgaven i lang tid. På eksamen får du ikke se fasiten, så hvorfor skal du få se fasiten når du gjør en "generalprøve" dagen før. Hvis du forstår de basale prinsippene med funskjoner så skal det litt til for å stryke. Se i såfall på de enkle oppgavene og kom deg igjennom det du ikke har peiling på enda. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Snakket litt med læreren, og han sa problemet er at jeg er lat, som er helt sant (ikke gjort lekser i løpet av hele skoleåret og hørt på musikk, istedenfor å høre på læreren i timene..), og han sa hvis jeg jobber LITT, så burde jeg klare 5er eller 6er. Så nå satser jeg på femmer eller mer! Tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg bjelleklang, veldig nyttig og hjelpsomt det du skrev! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå