AFA018 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei folkens, har havnet i en litt kinkig situasjon. Dette er hva jeg har studert sålangt: 1. året Elektro 2. året Elektronikk 3. året Allmenn påbyggning Altså planen var å jobbe som elektroniker, men dette har endret seg med tiden. Nå vil jeg bli elektriker og få fagbrevet innen dét. Jeg har tatt kontakt med utdanningsetaten og de har jo ikke svar å gi. Alt de sier er at jeg ikke kan søke meg inn igjen på f. eks 2. året elektro ettersom jeg har "fullført" utdanningsløpet mitt for VGS. Jeg møter heller ikke kravene til voksenopplæring som er 1) 25år og eldre & 2) Ikke ha utdannin fra før. Jeg er jo "utdannet" som elektroniker. Så hvordan blir jeg da en elektriker? Hvilke tilbud kan jeg benytte meg av? Takk alle! Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei folkens, har havnet i en litt kinkig situasjon. Dette er hva jeg har studert sålangt: 1. året Elektro 2. året Elektronikk 3. året Allmenn påbyggning Altså planen var å jobbe som elektroniker, men dette har endret seg med tiden. Nå vil jeg bli elektriker og få fagbrevet innen dét. Jeg har tatt kontakt med utdanningsetaten og de har jo ikke svar å gi. Alt de sier er at jeg ikke kan søke meg inn igjen på f. eks 2. året elektro ettersom jeg har "fullført" utdanningsløpet mitt for VGS. Jeg møter heller ikke kravene til voksenopplæring som er 1) 25år og eldre & 2) Ikke ha utdannin fra før. Jeg er jo "utdannet" som elektroniker. Så hvordan blir jeg da en elektriker? Hvilke tilbud kan jeg benytte meg av? Takk alle! Ville tippe du må ta tre fag på VG2 el-energi som privatist? El-energi, data og elektronikk og automasjon, litt usikker på om du trenger de to sist nevnte. Siden du har gått på elektronikk slipper du sikkert data og elektronikk faget. Er som sagt ikke sikker, men ser ingen annen mulighet. Lenke til kommentar
AFA018 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Hei folkens, har havnet i en litt kinkig situasjon. Dette er hva jeg har studert sålangt: 1. året Elektro 2. året Elektronikk 3. året Allmenn påbyggning Altså planen var å jobbe som elektroniker, men dette har endret seg med tiden. Nå vil jeg bli elektriker og få fagbrevet innen dét. Jeg har tatt kontakt med utdanningsetaten og de har jo ikke svar å gi. Alt de sier er at jeg ikke kan søke meg inn igjen på f. eks 2. året elektro ettersom jeg har "fullført" utdanningsløpet mitt for VGS. Jeg møter heller ikke kravene til voksenopplæring som er 1) 25år og eldre & 2) Ikke ha utdannin fra før. Jeg er jo "utdannet" som elektroniker. Så hvordan blir jeg da en elektriker? Hvilke tilbud kan jeg benytte meg av? Takk alle! Ville tippe du må ta tre fag på VG2 el-energi som privatist? El-energi, data og elektronikk og automasjon, litt usikker på om du trenger de to sist nevnte. Siden du har gått på elektronikk slipper du sikkert data og elektronikk faget. Er som sagt ikke sikker, men ser ingen annen mulighet. Takk takk! Nå er det noen år siden jeg gikk på VGS, hva er dette med privatist? Hvordan blir man privatist? Takk for at du tar deg tid til å svare. Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei folkens, har havnet i en litt kinkig situasjon. Dette er hva jeg har studert sålangt: 1. året Elektro 2. året Elektronikk 3. året Allmenn påbyggning Altså planen var å jobbe som elektroniker, men dette har endret seg med tiden. Nå vil jeg bli elektriker og få fagbrevet innen dét. Jeg har tatt kontakt med utdanningsetaten og de har jo ikke svar å gi. Alt de sier er at jeg ikke kan søke meg inn igjen på f. eks 2. året elektro ettersom jeg har "fullført" utdanningsløpet mitt for VGS. Jeg møter heller ikke kravene til voksenopplæring som er 1) 25år og eldre & 2) Ikke ha utdannin fra før. Jeg er jo "utdannet" som elektroniker. Så hvordan blir jeg da en elektriker? Hvilke tilbud kan jeg benytte meg av? Takk alle! Ville tippe du må ta tre fag på VG2 el-energi som privatist? El-energi, data og elektronikk og automasjon, litt usikker på om du trenger de to sist nevnte. Siden du har gått på elektronikk slipper du sikkert data og elektronikk faget. Er som sagt ikke sikker, men ser ingen annen mulighet. Takk takk! Nå er det noen år siden jeg gikk på VGS, hva er dette med privatist? Hvordan blir man privatist? Takk for at du tar deg tid til å svare. Hvis du er privatist leser du selv, du går ikke på skole. Deretter melder du deg opp til eksamen i faget. Men husk, du må melde deg på i god tid, hvis du skal ta eksamen til jul, tror jeg søknadsfristen er allerede i september. Vet ikke hvordan du melder deg opp til privatist eksamen, men google skal nok kunne hjelpe deg der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå