MegaMagnus Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Selvsagt uten å ha prøvd den minner kontrollen veldig om den gamle Game Gearen til Sega, som var mye bedre enn Game Boy men helt umulig å holde i fordi den var så stor. Så å bruke den som en DS kommer neppe til å være aktuelt for de fleste. Den virker og å være for tjukk til å være ett nettbrett og er vel uansett ikke lagt opp til å være det heller. De har ikke sagt noe om vekt heller som kommer til å bli en veldig stor faktor skal man sitte og spille med den over tid. For meg virker det som om Nintendo har mistet kreativiteten som gjorde Wii til en suksess. Nintendo gikk i motsatt retning av alle andre og det betalte seg fordi de fikk folk som aldri hadde spilt konsollspill til å spille. Wii U ser ut til å være ett halvhjertet steg tilbake i PS3/XB360-territorium og kommer nok til å ha veldig lett for å falle mellom to stoler. Det virker nesten som de har prøvd å skvise alt de kunne inni konsollen og ikke fokusere på noe spesielt og jeg er styggelig redd for at resultatet kommer til å være ett gedigent "Meh". Lenke til kommentar
Quagles Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Synes er vanskelig å kalle noen som helst vinnere av E3, alle brakte det samme. Ingen nye franchiser eller kreativt. Nintendo var egentlig akkurat som forventet, remakes til 3DS, og nye spill til de vanlige franchisene. 360, akkurat som forventet lite nye core spill og mye til kinect. Sony var heller ikke særlig imponerende. I det minste ser Ps Vita ut som et bedre kjøp enn det 3ds er med tanke på at de mest sannsynlig kommer til å tørre å satse litt mer på nye spill og ikke gjennvinning av gammelt. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hmm.. Kanskje på tide å gå til innkjøp av Nintendo-aksjer? Tror nok at businessen vil ta seg opp når 3DS og Wii U er i gang for fullt. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Selvsagt uten å ha prøvd den minner kontrollen veldig om den gamle Game Gearen til Sega, som var mye bedre enn Game Boy men helt umulig å holde i fordi den var så stor. Så å bruke den som en DS kommer neppe til å være aktuelt for de fleste. Den virker og å være for tjukk til å være ett nettbrett og er vel uansett ikke lagt opp til å være det heller. De har ikke sagt noe om vekt heller som kommer til å bli en veldig stor faktor skal man sitte og spille med den over tid. For meg virker det som om Nintendo har mistet kreativiteten som gjorde Wii til en suksess. Nintendo gikk i motsatt retning av alle andre og det betalte seg fordi de fikk folk som aldri hadde spilt konsollspill til å spille. Wii U ser ut til å være ett halvhjertet steg tilbake i PS3/XB360-territorium og kommer nok til å ha veldig lett for å falle mellom to stoler. Det virker nesten som de har prøvd å skvise alt de kunne inni konsollen og ikke fokusere på noe spesielt og jeg er styggelig redd for at resultatet kommer til å være ett gedigent "Meh". Jeg skal forsøke å ikke være frekk - men jeg vil anbefale deg å informere deg litt mer før du skriver en såpass lang kritikk. La det være sagt med en gang, det er en rekke ting å skeptisk til i forhold til Wii U som jeg også skrev ovenfor, men både vekt, tykkelse og lengde på kontrolleren er offentliggjort, og du finner det fort enten gjennom google eller andre tråder her inne på forumet. Og du antar mye her, men jeg kan garantere deg at det finnes fantastisk mange muligheter for den nye kontrolleren - problemet er heller om det er nok til å få folk til å kjøpe den. Sist, så antar du at den ikke vil få nettbrettfunksjonaliteter - her er ingenting bekreftet - men om du søker litt på nettet så vil du se at de aller fleste analytikere tror at nettopp det er tilfellet. Men for all del, det er sunt med skepsis, og jeg deler kritikken din om at denne fort kan falle mellom to stoler - men enhver kritikk blir bedre om den baseres i fakta! PS: Game Gear var kraftigere enn Game Boy, men hadde så dårlig batteritid at den knapt kunne kalles portabel - så jeg vet ikke om jeg ville ha kalt den "mye bedre" enn en Game Boy Hmm.. Kanskje på tide å gå til innkjøp av Nintendo-aksjer? Tror nok at businessen vil ta seg opp når 3DS og Wii U er i gang for fullt. Tenkte på det samme Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Selvsagt uten å ha prøvd den minner kontrollen veldig om den gamle Game Gearen til Sega, som var mye bedre enn Game Boy men helt umulig å holde i fordi den var så stor. Så å bruke den som en DS kommer neppe til å være aktuelt for de fleste. Den virker og å være for tjukk til å være ett nettbrett og er vel uansett ikke lagt opp til å være det heller. De har ikke sagt noe om vekt heller som kommer til å bli en veldig stor faktor skal man sitte og spille med den over tid. For meg virker det som om Nintendo har mistet kreativiteten som gjorde Wii til en suksess. Nintendo gikk i motsatt retning av alle andre og det betalte seg fordi de fikk folk som aldri hadde spilt konsollspill til å spille. Wii U ser ut til å være ett halvhjertet steg tilbake i PS3/XB360-territorium og kommer nok til å ha veldig lett for å falle mellom to stoler. Det virker nesten som de har prøvd å skvise alt de kunne inni konsollen og ikke fokusere på noe spesielt og jeg er styggelig redd for at resultatet kommer til å være ett gedigent "Meh". Jeg vet ikke. Mange spiller på iPad som er værre å holde i. Logisk for meg at en stuekonsoll er større enn en reiseutgave som ds. IPad har blitt kalt en rå spillemaskin, men mangler jo knapper og stikker. Jeg tror vi vil ha ting som ligner på Wii U håndkontrollen om 5 år og om 20 år, men som kan streame direkte til tv'en uten den stasjonære delen. Jeg ser også for meg at harddisk og optisk drev blir mindre viktig pga nettbaserte løsninger ganske snart, men det er vel ganske opplagt. Jeg er mer usikker på om folk flest om 20 år vil ha en konsoll i form av en stasjonær boks stående i stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå