Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med matteeksamen! :)

Anbefalte innlegg

:) Hei!

idag, 8.6.2011, kom jeg opp i matte muntlig til eksamen. Jeg har aldri gjort noen slags framføringer i matte før, og lurer derfor veldig på hvordan dette skal gjøres. Jeg har fått et ark med stikkord som skal være til hjelp med oppgaven. Oppgaven er sykkeltur: Du og noen venner planlegger en sykletur en helg. Turen skal inneholde minst en overnatting i telt med campingsutstyr og proviant for alle på turen.

Oppgaven er grei nok, men hadde vært supert med mange innspill :thumbup:

Jeg lurer også spesielt på hvordan jeg skal begynne å snakke når fremføringen skal begynne. Skal jeg ha en powerpoint å lese ifra, eller skrive på tavla ?

Takker for alle svar! :)

Endret av 501joani11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rød tråd. Lag historie.

F.eks når de sykler, "Per og Kari syklet ned en bakke og syklet 7km/t fortere enn gjennomsnittsfarten (20km/t?), hvor mye fortere syklet de."

Et eksempel.

Bruk PowerPoint. Du skal ikke skrive noe som helst. Du skal regne ut oppgavene du har laget og skrive det inn i PowerPoint, og så fremføre oppgaven.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Rød tråd. Lag historie.

F.eks når de sykler, "Per og Kari syklet ned en bakke og syklet 7km/t fortere enn gjennomsnittsfarten (20km/t?), hvor mye fortere syklet de."

Et eksempel.

Bruk PowerPoint. Du skal ikke skrive noe som helst. Du skal regne ut oppgavene du har laget og skrive det inn i PowerPoint, og så fremføre oppgaven.

Lykke til!

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Det er ikke bare fremføre - karakter - hjem.

Da må du tro om igjen.

Fremføringen kan gå helt fint, men det er siste kvarteret som kan gå til helvete og vips, så har du karakter med "-nokså god kompetanse".

Lenke til kommentar

Man skulle tro det ja, at kunne man det som sto i matte-boken (læringsmålene/planen) så kunne man det.

Men når man får spørsmål HVA pi er for noe, så er det ikke lett, eller hva en brøk er. Joda, vet at pi = 3,14.. men ble spurt om hva det er, og svarte at brøk er teller / nevner (eller omvendt, husker ikke) og du finner forholdstallet eller hva det nå var. Dette var ikke da ikke nok å svare.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...