501joani11 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hei! idag, 8.6.2011, kom jeg opp i matte muntlig til eksamen. Jeg har aldri gjort noen slags framføringer i matte før, og lurer derfor veldig på hvordan dette skal gjøres. Jeg har fått et ark med stikkord som skal være til hjelp med oppgaven. Oppgaven er sykkeltur: Du og noen venner planlegger en sykletur en helg. Turen skal inneholde minst en overnatting i telt med campingsutstyr og proviant for alle på turen. Oppgaven er grei nok, men hadde vært supert med mange innspill Jeg lurer også spesielt på hvordan jeg skal begynne å snakke når fremføringen skal begynne. Skal jeg ha en powerpoint å lese ifra, eller skrive på tavla ? Takker for alle svar! Endret 8. juni 2011 av 501joani11 Lenke til kommentar
Rotaryrotor Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 skriv på tavla du! tenk litt som om du skulle være mattelæreren til sensor Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Rød tråd. Lag historie. F.eks når de sykler, "Per og Kari syklet ned en bakke og syklet 7km/t fortere enn gjennomsnittsfarten (20km/t?), hvor mye fortere syklet de." Et eksempel. Bruk PowerPoint. Du skal ikke skrive noe som helst. Du skal regne ut oppgavene du har laget og skrive det inn i PowerPoint, og så fremføre oppgaven. Lykke til! Lenke til kommentar
501joani11 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Rød tråd. Lag historie. F.eks når de sykler, "Per og Kari syklet ned en bakke og syklet 7km/t fortere enn gjennomsnittsfarten (20km/t?), hvor mye fortere syklet de." Et eksempel. Bruk PowerPoint. Du skal ikke skrive noe som helst. Du skal regne ut oppgavene du har laget og skrive det inn i PowerPoint, og så fremføre oppgaven. Lykke til! Tusen takk! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jo, bare hyggelig! TXF: Heldiggris? Hvorfor? Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Matte er jo kjempegøy Er ikke så utrolig vanskelig å fremføre heller i forhold til feks. historie hvor man må pugge en god del. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det er ikke bare fremføre - karakter - hjem. Da må du tro om igjen. Fremføringen kan gå helt fint, men det er siste kvarteret som kan gå til helvete og vips, så har du karakter med "-nokså god kompetanse". Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Og hva skjer det siste kvarteret? Spørsmål? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spørsmål, du skal gjerne løse oppgaver på tavlen, andre måter å løse regnestykket på osv. Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Men hvis man har regnemetoder innabords og husker det man har lært i timene, så er det vel ikke så mye problemer? Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva for spørsmål fikk du som du ikke fikk svart helt på? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Man skulle tro det ja, at kunne man det som sto i matte-boken (læringsmålene/planen) så kunne man det. Men når man får spørsmål HVA pi er for noe, så er det ikke lett, eller hva en brøk er. Joda, vet at pi = 3,14.. men ble spurt om hva det er, og svarte at brøk er teller / nevner (eller omvendt, husker ikke) og du finner forholdstallet eller hva det nå var. Dette var ikke da ikke nok å svare. Endret 8. juni 2011 av Lami Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Pi er ikke det omkrets delt på diameter eller noe rundt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå