LMH1 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) http://no.wikipedia.org/wiki/IPTV Hva er fordelen/ulempen med webTV vs IPTV? Er fordelen med begge deler, men slipper unna NRK lisens på ipTV? IPTV har samme funksjoner som KabelTV? Selv er jeg ikke for seperat boks, men muligens den løsningen er bedre på bildekvalitet? Nå kom jeg bare bare tilfeldigvis inn på tema på google når jeg søkte etter iptelefon. Så jeg lurer litt på erfaringerne her, om dere ville anbefalt IPTV eller webtv. Er Popcorn Hour A-200 iptv boks? Denne har vel muliget å motta IpTV fra nettverket. Men er usikker på denne kan regnes som IPTV boks, siden det er mere en form for mediatank med nettverktilkobling. Endret 8. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 IPTV er noe helt annet en webTV. IPTV leveres stort sett via multicast og kan sammenlignes med vanlig Digital-TV, forskjellen her er 2 veis kommunikasjon, dvs mulighetene med IPTV er langt større enn ved feks Parabol eller Riks-TV. WebTV er greit som et alternativ til vanlig TV, feks når man er ute å reiser eller er på hytta. IPTV har også bedre kvalitet enn WebTV, da det som oftest styres via en QoS løsning og har en høyere bitrate på bilde og lyd enn WebTV. IPTV er meg bekjent lisenspliktig (?) dog er jeg usikker på denne biten. Store IPTV leverandører i Norge: Altibox, Nextgentel, Homebase(GET) og Telenor. (Nextgentel og snart Telenor leverer på fiber og xDsl) (Altibox og Homebase leverer kun på fiber pr dags dato) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå