Gå til innhold

Kjøpe ting i Tyrkia (mat, hus, klær etc)

Anbefalte innlegg

Kjære venner!

Ikke la turkere eller noen andre i Tyrkia lure dere.

Jeg har bodd i Tyrkia i nesten 1 år og nå forstår hvordan ting fungerer og hva ting koster...

Der er en stor forskjell på hva ting koster for tyrkere og får alle andre, mennesker fra utlandet.

Dere kanskje blir overasket men samme ting for tyrkere koster 2 eller 3 ganger billigere en får alle andre.

Samme leilighet eller t-sjorte blit solgt for utlendingen 3-4 ganger dyrere enn for tyrker, og det er normalt.

Jordbær for eksempel, koster normalt 2 lira, men når dem ser turisten det koster 6 lira.

Ikke la dere bli lurt.

Det som er dyrt for tyrkere alikevel billig for skandinavere,

vi blir lurt.

For eksempel leilighet for tyrker blir solgt for 40 000 eur, utlendingen aldri får samme leilighet billigere en for 70 000 eur.

Maann fra utlandet som bor har og kan ting blir overasket hvor fort alle andre blir lurt.

Jeg er sliten av det og vil lære de som vi vite hva ting virkelig koster her.

Gjerne skriv meg hvis du lurer på noe, jeg blir glad å hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo?

Hva så onkel skrue?

Vi nordmenn får mer i sosial stønad i MND, uten å løfte på rompa, enn den gjennomsnittlige tyrkeren tjener i året..

Og tyrkere jobber vanligvis hele dagen, nesten hele livet.. Synes de da fortjener litt ekstra fra oss styrtrike nordmenn, koster jo nesten ingenting for noe som helst der nede uansett.

Lenke til kommentar

Hallo?

Hva så onkel skrue?

Vi nordmenn får mer i sosial stønad i MND, uten å løfte på rompa, enn den gjennomsnittlige tyrkeren tjener i året..

Og tyrkere jobber vanligvis hele dagen, nesten hele livet.. Synes de da fortjener litt ekstra fra oss styrtrike nordmenn, koster jo nesten ingenting for noe som helst der nede uansett.

Ikke noen problem, men hvorfor å betale dobbelt når man kan få 2 ulike ting på samme tid?

Du synes synd på tyrkere, gjerne hør hva dem synes om deg..

Lenke til kommentar

Har bare ÈN dårlig erfaring med ÈN tyrker, sånn ellers har jeg blitt behandlet svært bra. Flere har til og med bedt meg med hjem, og jeg alltid fått suveren service og gode priser ;) Er en god grunn til at mange tyrkere ikke liker nordmenn, bare se hva dere skriver for noe.. lol

Behandler man de med respekt, så vil de også behandle deg med respekt, slik kjenner jeg tyrkere.

Vi er jo en av verdens mest arrogante samfunn, hva kan vi egentlig forvente rundt om i verden? :p

Endret av antillum
Lenke til kommentar

Søppelturister blir som oftest behNdled dårlig, og det er velfortjent. Jeg har i løpet av mine 12 turer rundt om i Tyrkia aldri blitt behandlet dårlig, verken i turiststeder som Bodrum eller Side, eller mindre turistifiserte steder som Adana og Iskenderun

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fint med litt info om plassene man reiser til.

Jeg og madammen tar jo turen ned straks. Har spart en god del penger for de to ukene vi skal være der.

20 000,-. Regner med vi kommer til å ha en god del igjen når vi kommer hjem.

hva tror du trådstarter?

Kunne gjerne vært greit å få litt info om pris på maten osv. Mange år siden jeg var i Tyrkia sist, da var det ganske billig, men det har vel steget litt. Skal til Alanya btw.

Hva bør man regner for en middag for to med drikker og kanskje desert? En lunch på stranden som fks toaste eller spagetti er vel ikke så dyrt? 30-40 kr?

Som du sier prøver de å selge dyrere til utlendinger. Når de starter på en pris, hvordan prute seg til en grei pris uten å få de sure?

Har tenkt å sjekke rundt og sammenligne priser osv, og være beinhard!

Endret av Skroll
Lenke til kommentar

Turistedene i Tyrkia ligger allltid høyere i pris enn resten. I Istanbul ligger en øl på bar på 20-25 kr. Forvent ca det samme i alanya om ikke mer. Se opp for turistdiaren, men jeg har ikke hatt noe problem med det i Tyrkia. Stort sett får man bra mat.

Lenke til kommentar

Fint med litt info om plassene man reiser til.

Jeg og madammen tar jo turen ned straks. Har spart en god del penger for de to ukene vi skal være der.

20 000,-. Regner med vi kommer til å ha en god del igjen når vi kommer hjem.

hva tror du trådstarter?

Kunne gjerne vært greit å få litt info om pris på maten osv. Mange år siden jeg var i Tyrkia sist, da var det ganske billig, men det har vel steget litt. Skal til Alanya btw.

Hva bør man regner for en middag for to med drikker og kanskje desert? En lunch på stranden som fks toaste eller spagetti er vel ikke så dyrt? 30-40 kr?

Som du sier prøver de å selge dyrere til utlendinger. Når de starter på en pris, hvordan prute seg til en grei pris uten å få de sure?

Har tenkt å sjekke rundt og sammenligne priser osv, og være beinhard!

For 20 000 får du en fantastisk ferie her i Tyrkia.

Middag på restaurangen kan koste fra 20 TL for 2 til uendelig pris...

Jeg kan anbefalle deg noen steder hvor jeg selv går og får samme kvalitet for mindre penger en turister får for hundrelapper av lira.

For å ikke få de sure går mann bare til riltig steder.

Gjerne skriv meg mail so vil jeg gjerne skrive navn på steder etc...

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...