pierce007 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Er full HD et must, eller fungerer feks 1600x900 vel så bra når det gjelder bilderedigering, filmredigering ol? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spørs jo på skjermstørrelsen. Personlig synes jeg 1440x900 er et minimum på 15" - helst skulle jeg ha hatt enda høyere though. Men det fungerer. Om du skal ha 17" er 1920x1080 et must etter min mening. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Spørs jo på skjermstørrelsen. Personlig synes jeg 1440x900 er et minimum på 15" - helst skulle jeg ha hatt enda høyere though. Men det fungerer. Om du skal ha 17" er 1920x1080 et must etter min mening. hadde tenkt på en 15" maskin ja.... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hvor godt syn har du? Dette er noe du selv får avgjøre - se på skjermene. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Snakker vi om nødvendig skjermoppløsning, eller om hvor stor bildeoppløsning du skal stille kameraet til? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Snakker vi om nødvendig skjermoppløsning, eller om hvor stor bildeoppløsning du skal stille kameraet til? skjermoppløsningen på selve pcen - kom kanskje litt dårlig frem... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 skjermoppløsningen på selve pcen - kom kanskje litt dårlig frem... Njah, de andre skjønte det. Da kan jeg nevne at jeg har 1024x600 på den maskinen jeg bruker mest. Nei, det er IKKE ideelt. Men det går. Litt avhengig av hvor godt redigeringsprogrammet ditt er til å gi deg mulighet til å frigjøre skjermplass når du ønsker det, Bibble er god til det, og det er kanskje ditt favorittprogram også. Sånne forhold bidrar til å gjøre det gjennomførbart med mindre skjerm enn ideelt, eller til å kreve en 17" med full HD, kanskje (jeg kjenner ikke så mange av redigeringsprogrammene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå