Cuneax Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Sony introduserer et av verdens minste hybridkameraer. Endelig offisielle detaljer om NEX-C3 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Er det kun kompatibelt med Sonys egne SDHC/SDXC brikker? Endret 8. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Kamerahusene er jo imponerende små, men synes objektivene er litt i overkant på systmet. AtW 1 Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Er det kun kompatibelt med Sonys egne SDHC/SDXC brikker? Nei, jeg bruker både et 16GB Transcend kort og et Eye-Fi 8GB kort (med Wi-Fi upload) i mitt Nex-5. Kameraene har forøvrig native Eye-Fi støtte slik at du kan deaktivere upload funksjonen via menyen om du vil spare strøm. Kamerahusene er jo imponerende små, men synes objektivene er litt i overkant på systmet. Ja objektivene er store, men er vel vanskelig å unngå når sensoren er såpass stor vil jeg tro (APS-C størrelse). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Ja objektivene er store, men er vel vanskelig å unngå når sensoren er såpass stor vil jeg tro (APS-C størrelse). Samsung NX benytter også APS-C og de har en rekke små og gode objektiver: 16 mm f/2,4 20 mm f/2,8 30 mm f/2,0 20-50 mm f/3,5-5,6 Sony har bare ett i samme størrelseorden: 16 mm f/2,8 (som slaktes i mange tester) Sony har prioritert små kamera, men ikke små objektiver. I pressemeldingen var de frekk nok til å kalle dette et kompakt kamerasystem. En mer ærlig beskrivelse ville vært et kompakt kamerahus. Endret 9. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg