apelsin1234 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette.Jeg fant dette på sammordna opptak: "For at fag som er tatt som privatist på høyere nivå skal utløse realfagspoeng også på lavere nivå, må enten lavere nivå være ført, eller høyeste nivå må føres med følgende merknad: "(Fagnavn og kode) er et fag som privatister kan ta på høyeste nivå og likevel få uttelling for kompetanse i faget på lavere nivå". Noen som vet hvilke fag som er lov å ta på et høyere nivå, uten å ha faget på det laveste nivået? Kan jeg f.eks ta Matte R2 som privatist, uten å ta matte R1? takk for svar! Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Det vil praktisk talt være umulig å ta R2 uten å ha R1 mener jeg. Det blir som å begynne på spansk 2 uten å hatt spansk 1, virker det fornuftig? Det samme gjelder forsåvidt for alle andre av reafagene. Kanskje utenom biologi. Endret 8. juni 2011 av bjelleklang Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Helt enig. Dessuten er det ting i R1 som man ikke har i R2 også, dvs du går glipp av noe kunnskap. Og den R1 matten bør du nesten lære deg for å komme deg videre, så når du først skal lære deg alt fra scratch så hvorfor ikke bare begynne fra begynnelsen av.. Tenk mer realistisk over hva du klarer før du setter deg for store mål. Lenke til kommentar
apelsin1234 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Det er godt mulig det er hardt, men jeg tror jeg kan klare det. Men jeg lurer altså på om det er lov? Lenke til kommentar
apelsin1234 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg tok bare R1 og R2 som et eksempel. Det er ikke aktuelt for meg å gjøre det. Jeg tenkte å ta S2 uten å ta S1.. *(Jeg har R-matte fra før) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå