Gå til innhold

Nå kan du bli sjefen i iOS 5

Anbefalte innlegg

"Det betyr blant annet at du kan installere programmer på andre måter enn via App Store, for eksempel ved å laste ned en installasjonsfil fra internett. På den måten kontrollerer ikke Apple lenger hvilket innhold du skal få installere på telefonen din."

Jepp, innholdet på telefonen min er bare såå kontrollert av Apple! Bare 425.000 apps å velge mellom føles ekstremt lite, spesielt med tanke på at veldig mange av disse igjen gir tilgang til dynamisk innhold - websider, musikk, video, aviser, magasin, bøker, osv., som oppdateres fortløpende. Hvis jeg bare får jailbreaket så kan jeg installere...så kan jeg installere...sikkert ett eller annet...whatever... :yes:

Ved å jailbreake kan du gjøre noe så sprøtt som å bytte ut SMS-programvaren, bare for å ta et enkelt eksempel.

Det er ikke slik at alle mener apple sin egen sms-programvare er den beste..

Apple er kontrollfreaks av dimensjoner, og det er greit å styre litt unna sånt..

OK, så det finnes 2 personer som ønsker intenst å bytte SMS-app på iPhone, og du er den ene. Synd for deg. ;)

Personlig så styrer jeg heller unna utviklere som ikke er kontrollfreaks - jeg liker veldig ofte produkt der produsenten er kontrollfreak av episke dimensjoner når det gjelder gjennomført design, kvalitet og stabilitet, og misliker intenst produkt som slippes løs på brukerne som et mareritt fult av bugs og som knapt har nådd det man normalt vil kalle betastadiet.

Det finnes faktisk folk med andre behov enn deg, at du ikke har noen særlig avansert bruk av telefonen er jo fint for deg, men det er jo mange som har nytte av jailbrake av ymse årsaker, fordi de trenger funksjonalitet de ikke får i appstore. Det er jo bare å se på ymse tråder på nett. Ingen sier at du må jailbrake, men jeg finner din framstilling av at man må helt bisarre behov for å trenge det noe underlig.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mente han da?

Han snakket om at man på Android ikke trengte å roote og trakk det frem som en forskjell mellom iOS og Android, og jeg påpekte at man ikke trenger å jailbreake iOS heller.

Det er vel strengt tatt mye i livet man ikke trenger...Du trenger ikke mobil...men jaggu er det kjekt å ha.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...