Emils. Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Heisann. Kom opp til Historie muntlig Vg3 i dag. Fikk temaet: Demokrati/Demokratiutvikling Oppaven er som følger: Ta utgangspunkt i ett eller flere av læreplanmålene under, og formuler en problemstilling som kan knyttes til temaet demokrati/demokratiutvikling. Trekk kort linjer frem til dagens situasjon innenfor det området du har valgt. sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk (....) gjøre rede for utviklingen og endringen av styringsformer i Europa fra slutten av middelalderen til siste del av 1700-tallet drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1914 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for noen økomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 Fikk også beskjed om at problemstillingen måtte være presis slik at jeg fikk tatt for meg teamet ordentlig. Er for øyeblikket helt blank på hvordan jeg skal gjøre dette. Hadde noen kunne hjelpe meg hadde jeg satt VELDIG stor pris på dette! Må leveres inn før kl 13.00. Helst før også På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå