Gå til innhold

Jobbe kun i halvannen måned

Anbefalte innlegg

Hei. Her er min situasjon: Jeg skal i garden til høsten. Der er det innrykk ca. 4. oktober. Jeg går ut av VG3 om en uke (ENDELIG :D), men skal i år reise ganske mye i sommer, så jeg har ikke tid til sommerjobb i juni/juli. Men fra midten av August, omtrent når skolen begynner igjen, vil jeg jobbe. Dette er ikke for å tjene penger, men rett og slett for å ha noe å gjøre på om dagen når andre er på skole eller jobb. Penger er bare en fin bonus. :new_woot: Det som hadde passet perfekt er å jobbe typisk 8-15 mandag-torsdag, og kanskje nå og da i helgene. Jeg har funnet ut at jeg vil prøve å styre unna butikkjobb (sitte i kassen og slikt) så lenge jeg kan. Jeg stilte meg nemlig spørsmålet: hvor mange over 30 jobber i dagligvarebutikker? Ikke mange. De alle fleste som jobber der er ungdommer eller unge voksne som har en jobb ved siden av studiene. Jeg ser for meg at det lett kan bli kjedelig å jobbe i en butikk så mye som jeg vil jobbe.

Jeg har søkt litt rundt, og også ringt og spurt, også i butikker. Ikke for å søke, men bare for å spørre. Men det som er så dumt er at de fleste blir ganske "avvisende" straks de får vite at jeg bare kan jobbe i halvannen måned. De liker ikke at jeg ikke kan jobbe lengre. Hadde dette vært om sommeren, hadde situasjonen tydeligvis vært helt annerledes, siden helårsarbeiderne kommer tilbake fra ferien sin når sesongarbeiderne (sommerarbeiderne) drar.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan gå fram? Eller kanskje et tips til en jobb som ikke har noe imot at jeg drar i garden rett etter at jeg har blitt ansatt?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...