Petter95 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei noen tips til oppgaver. Temaet er Hagen Jeg må ha med De fire regneartene areal Geometriske former konstruksjon rotasjon/speiling perspektivtegning budsjett prosent målestokk osv Lenke til kommentar
larsern14 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei noen tips til oppgaver. Temaet er Hagen Jeg må ha med De fire regneartene areal Geometriske former konstruksjon rotasjon/speiling perspektivtegning budsjett prosent målestokk osv De fire regneartene får du automatisk med... Når det gjelder geometriske formler kan du bygge et svømmebasseng og finne ut hvor mye vann det er plass til ved hjelp av volumformeler. Kanskje du vil ha et trekantet svømmebasseng for å konstruere det. Da må du ha tre kriterier til bassenget, feks at du vil at en side skal være 10 meter, en annen side 8 meter og vinkelen i mellom 60 grader. Målestokken, kan du tegne et kart over hagen, og regne ut de riktige lengdene. Du kan sette opp et budsjett for det du trenger til bassenget (vann, fliser, leie av gravemaskin, stige, duk til å legge over, varmeanlegg. For å få med prosentregning kan du ta opp et lån, med feks 5 % rente 1 Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Hei noen tips til oppgaver. Temaet er Hagen Jeg må ha med De fire regneartene areal Geometriske former konstruksjon rotasjon/speiling perspektivtegning budsjett prosent målestokk osv De fire regneartene får du automatisk med... Når det gjelder geometriske formler kan du bygge et svømmebasseng og finne ut hvor mye vann det er plass til ved hjelp av volumformeler. Kanskje du vil ha et trekantet svømmebasseng for å konstruere det. Da må du ha tre kriterier til bassenget, feks at du vil at en side skal være 10 meter, en annen side 8 meter og vinkelen i mellom 60 grader. Målestokken, kan du tegne et kart over hagen, og regne ut de riktige lengdene. Du kan sette opp et budsjett for det du trenger til bassenget (vann, fliser, leie av gravemaskin, stige, duk til å legge over, varmeanlegg. For å få med prosentregning kan du ta opp et lån, med feks 5 % rente konstruere med passer og linjal? Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 hvordan skriver jeg tilnærmet på data? Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 TRENGER FLERE OPPGAVER ,KOM MED TIPS. har ikke konstuksjon osv Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 takk for svar fikk 4 <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå