Gå til innhold

ferie i alaska

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

sitter her og vurderer en ferie i alaska, noen som har tips om hvor jeg burde reise, ting å se osv. hvordan er det med norskt fører kort over i statene, kan jeg bruke mitt eget eller er det bare å droppe?

har ikke noen tidsplan, eller noen fastsatt økonomi. alt er i grunn bare på synse stadiet, men synes alaska ser spennende ut, og litt mer eksotisk enn NY.

hvordan er det med innreise i usa? trengs det visum eller annet? kanskje beste spm først :!: hvordan kommer man seg til alaska med fly? tenker primært på hovedstaden juneau, men også nordover i staten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leie av bil

Leie av bil er godt tilrettelagt i USA. Norsk førerkort kan benyttes dersom oppholdet ikke strekker seg utover seks måneder. Amerikanske byer har store veier og stor trafikk. Vær også oppmerksom på at bilister i liten grad stopper for fotgjengere i fotgjengerfelt. Trafikkskiltene er annerledes enn de europeiske og benytter i større grad tekst, noe som gjør dem godt forståelig med litt øvelse. Amerikanere kjører på høyre side av veien. Det amerikanske veinettet holder gjennomgående en høy standard.

http://www.norway.org/Norsk/usa/reise/praktisk/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...