Gå til innhold

Ønsker et til etternavn, men trenger forslag.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å ha et alternativt etternavn i tillegg til mitt nåværende etternavn, både av egen interesse og for å kunne ha noe lettere å bruke.

Det har seg slik at jeg kan ha to etternavn om jeg har bindestrek mellom mitt gamle og mitt nye. Siden jeg ikke er interessert i å fjerne mitt gamle så må det enten bli slik, eller så må jeg bare bruke det som mellomnavn istedet.

Jeg er helt seriøs her, så jeg trenger ikke alle det humoristiske forslagene. Jeg ønsker forslag på et kult og nordisk navn, uten at det trenger å være så veldig mørkt, mystisk eller gangster. Jeg er altså ikke på jakt etter navn slik som "Ulveblod" eller "Nattemyrder" osv. Jeg ønsker et navn som jeg kan søke jobb med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fornavnet ditt da?

Fredrik

Her er mine forslag:

Trollsås, Bødal, Killi, Kallerud, Penco, Kukrud, Sædstad

Faktisk noen som heter Sædstad til etternavn laugh.gif

Jeg vil som sagt ha noe som er pent, og jeg kan ikke si at jeg er fornøyd med disse forslagene.

Hvorfor skaffe enda et etternavn om man ikke er sikker på hva man vil ha en gang? ermm.gif

Du kan se det på samme måte som om jeg ville skaffe meg bil, men vet ikke hvilken modell jeg vil ha enda, jeg vet bare at den bør være pen.

Om jeg får en CV med dine bragder, kan jeg muligens tillate deg mitt etternavn.

evt. kan du ta et typisk norrønt etternavn som "xxxson". Ta en nordmann du ser opp til og legg til "...son". Sigurdsson f.eks.

Hehe! Om det ikke er vernet så kan jeg stalke deg og stjele etternavnet ditt.

Jeg liker slike norrøne navn, men da blir jeg hetende Alfson, noe jeg ikke helt ser for meg. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...