Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ha barn i fremtiden, men vil ikke videreføre mine gener.

Anbefalte innlegg

Joa, de fleste sliter med noe. Men ville du ikke vært litt forsiktig når hvert eneste menneske, hver onkel, tante, søskenbarn, besteforeldre, søsken av besteforeldre har enten psykiske problemer og/eller dop og alkoholproblemer?

To stk på farside har fullført utdannelsen sin med mer enn videregående.

Er du sikker på at dette ikke har mer med miljø å gjøre enn arv? Hvis noe blir forventet av en så er det større sannsynlighet for at man vil ''gi etter''.

Og alle for tiden skal jo ha psykiske problemer. Er du lei deg? Ja da er du deprimert og har psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange har avsluttet kontakt med sine foreldre i slekta, pga vold i oppveksten. Ett par stk innlagt både for psykiske sykdommer og for dop/alkohol.

Jeg jobber hardt mot det, flyttet tidlig ut og skaffet meg hjelp.

Jeg merker at skole - det er egentlig ikke noe for meg, men jeg jobber hardt for å bli det jeg ønsker. Hittil har jeg klart det. Mye handler om hva mine foreldre bestemte at jeg var. Ifølge de er jeg svak og dum, jeg er den som alltid tar dårlige valg. Så miljøet kan ha litt å si, men det er ikke bare meg det har hendt. Min mors kusine og fettere har vært igjennom mye av det samme.

Lenke til kommentar

Mange har avsluttet kontakt med sine foreldre i slekta, pga vold i oppveksten. Ett par stk innlagt både for psykiske sykdommer og for dop/alkohol.

Jeg merker at skole - det er egentlig ikke noe for meg, men jeg jobber hardt for å bli det jeg ønsker. Hittil har jeg klart det. Mye handler om hva mine foreldre bestemte at jeg var. Ifølge de er jeg svak og dum, jeg er den som alltid tar dårlige valg. Så miljøet kan ha litt å si, men det er ikke bare meg det har hendt. Min mors kusine og fettere har vært igjennom mye av det samme.

Jeg tror du bagatelliserer inntrykket det har gjort på deg.

Det kan være en tiltrekning å skylde på arv når noen ting går galt.. ''Det er ikke jeg som elsker alkohol så mye, det er genene mine!'' og ''Det er ikke noe jeg kan gjøre med det, det ligger jo i genene mine!''. Jeg sier ikke at dette er tilfellet i alle som har noe som går galt i livet, men man kan se på det som en ''unnskyldning'' og da ''falle'' lettere for ideen.

Lenke til kommentar

Jeg tror du bagatelliserer inntrykket det har gjort på deg.

Det kan være en tiltrekning å skylde på arv når noen ting går galt.. ''Det er ikke jeg som elsker alkohol så mye, det er genene mine!'' og ''Det er ikke noe jeg kan gjøre med det, det ligger jo i genene mine!''. Jeg sier ikke at dette er tilfellet i alle som har noe som går galt i livet, men man kan se på det som en ''unnskyldning'' og da ''falle'' lettere for ideen.

Slik er jeg ikke. Jeg tenker mer at hadde ikke vold og overgrep skjedd meg hadde jeg nok klart meg fint. Jeg føler du misforstår litt her, men hadde du kjent familien så hadde du forstått ;)

Tro meg, jeg jobber hardt mot dette.

Lenke til kommentar

Hittil har jeg klart alt jeg ønsker. Jeg drikker ikke mye, passer på alt som har med pillebruk å gjøre, innen skole har jeg kommet dit jeg hadde drømmer om tidligere. Samme med andre ting. Det er ingen "buhu jeg kan gjøre som jeg vil og skylde på gener."

Lenke til kommentar

Hva hvis fyren som donerer sæden gjør at du for en unge som blir helt ødlagt av dop osv. Skal du da levere ungen til eieren?

Det er egentlig mye å tenke på før man sier det du egentlig vil frem til. Det er klart at mange har kanskje tenkt som deg. Selv jeg har tenkt som deg men det var depperisjons tider det :(

Endret av Lena Johanna
Lenke til kommentar

Ring meg om 10 år eller no, tror ikke jeg kan få bedre gener :) Bare sørg for at dama de ser bra ut, er litt høy, har bra kropp, har ingen form for allergi, ingen arvelig sykdommer, ikke kronisk syk, at hun er intelligent, foreldre med gode gener, er vakker, og har lite eller ikke noe arvelige skavanker som kviser :)

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Og alle for tiden skal jo ha psykiske problemer. Er du lei deg? Ja da er du deprimert og har psykiske problemer.

Det er jo forskjell på depresjon og tristhet, ikke minst er det et viktig tidsaspekt...

Nå for tiden er det visst vanskelig å vite forskjellen. Som jeg skrev, ''alle'' skal ha en psykisk lidelse for tiden.

Slik er jeg ikke. Jeg tenker mer at hadde ikke vold og overgrep skjedd meg hadde jeg nok klart meg fint. Jeg føler du misforstår litt her, men hadde du kjent familien så hadde du forstått ;)

Tro meg, jeg jobber hardt mot dette.

Jeg tror ikke jeg misforstår, jeg bare prøver å poengtere at livet ditt blir slik du ønsker at den skal være, og hvis du jobber for det, men at det kan være fristende å bare være ett ''offer''.

Hittil har jeg klart alt jeg ønsker. Jeg drikker ikke mye, passer på alt som har med pillebruk å gjøre, innen skole har jeg kommet dit jeg hadde drømmer om tidligere. Samme med andre ting. Det er ingen "buhu jeg kan gjøre som jeg vil og skylde på gener."

Good for you! Akkurat det jeg mener!

Ring meg om 10 år eller no, tror ikke jeg kan få bedre gener :) Bare sørg for at dama de ser bra ut, er litt høy, har bra kropp, har ingen form for allergi, ingen arvelig sykdommer, ikke kronisk syk, at hun er intelligent, foreldre med gode gener, er vakker, og har lite eller ikke noe arvelige skavanker som kviser :)

Si ifra når du finner det perfekte menneske :thumbup:

En liten ting å gruble over:

ALLE vil visst gå gjennom en depresjon (mild eller sterk) ved ett eller annet punkt i livet. Burde vi bare slutte å få barn av den grunn og la menneskerasen dø ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...