Aspiranten Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg har en 4,5 år gammel Dell XPS som har ødelagte høyttalere, ødelagt skjermkort (klarer ikke lenger 3D grafikk, blåskjerm og full krasj), ladekabelen gjenkjennes ikke av systemet med mindre jeg drar den i en ekstrem vinkel, og sist men ikke minst, hele dataen slår seg av hvis jeg setter den ifra meg. Laptoppen har aldri vært sølt på, den har aldri vært mistet i gulvet og den har vært såpass stasjonær i sitt liv at jeg har angret i 4 år på at jeg kjøpte laptop. Det som er cluet, er jo at jeg som heldig nordmann med lovfestet reklamasjonsrett under armen overså dette landeveisrøveriet med ekstra "garanti" på dagen til en fot og en arm av Dell. Dette betyr vel i praksis at de ikke vil ha noe mer med meg å gjøre, da det første året er gått og på mine sider finner jeg ingen mulighet foruten telefon å kontakte de på. Skulle gjerne ha sendt email til noen norske ansatte hos Dell, da min forrige erfaring med irske XPS support var at de ikke har peiling på hva norsk forbrukerkjøpslov er for noe. Og jeg liker ikke å måtte betale dyre mobilregninger for å drive privatskole... Har de en "hemmelig" epost adresse som de holder skjult for oss som betaler lønnen deres? Endret 7. juni 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Send epost fra denne siden http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dellcare/no/contact_technical_support?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det trådstarter beskriver kan være feilhåndtering (ladekabelproblemet) og støv (bluescreen etc). Dette dekkes ikke av reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Det trådstarter beskriver kan være feilhåndtering (ladekabelproblemet) og støv (bluescreen etc). Dette dekkes ikke av reklamasjonsretten. Tenker du på overoppheting pga. oppbygging av støvlag i viftekanalen? Jeg har alltid trykkluft med boks stående. Laptoppen er pent tatt vare på. Send epost fra denne siden http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dellcare/no/contact_technical_support?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs Det som er sinnsykt er at de nekter meg å sende epost på den linken, på grunn av produktets alder. Det er også derfor jeg laget denne posten. Så da har vi fastslått at Dell er elendig på kundeservice. Noen råd og tips? Endret 8. juni 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Jeg tok til slutt mot til meg og ringte kundeservice. Forrige gang hadde skjermen løsnet i festene og batteriet tatt kvelden. Den gang lo de av meg når jeg forsøkte å forklare reklamasjonsretten, så det satt dypt inne å ringe til de igjen nå. Ville helst ta det på mail, få alt skriftlig og forhåpentligvis få pratet med noen som kunne norsk lovgivning. Vel, jeg fikk en überhyggelig partysvenske på tråden, og etter å ha forklart mine problemer og kjørt diagnosetester en halvtimes tid, sa han at Dell fikser det på reklamasjon. Dette var helt kanon, og jeg er ihvertfall umiddelbart langt mer positiv til å kjøpe Dell om igjen. Jeg synes de har en del å jobbe med ang. kontaktmuligheter for de av oss som ikke ser noen gevinst i rådyre ekstragarantier utover forsikring. Men når det gjelder hvordan de har løst denne saken kan jeg bare gi :thumbup: Endret 8. juni 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Selv er jeg veldig fornøyd med kundeservicen til Dell og synes det er helt ok å ringe dem. De gangene jeg har hatt et problem så har jeg diagonisert maskinen og og fortalt koden. Vips, neste virkedag har jeg hatt nye deler tilgjengelig. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg må si meg helt enig i det som blir sagt her. Har hatt en helt utrolig god service fra Dell sin side da jeg fikk problemer med min Alienware m17x. Ringte en dag om morgen, neste dag stod det en fyr fra Dell og tråkket ned dørstokken med nye deler. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Men det dere opplever er vel strengt tatt innenfor 1-4 års "one day service"? Den som man må betale ekstra for. Jeg får ikke denne servicen, fordi produktet er for gammelt. Må vente 1-2 uker i postgang. Vi sier 2-3 uker så slipper jeg å bli skuffet. Nå er kanskje jeg spesiell her, men når jeg handler så handler jeg produkter som skal vare i mange mange år. Det er derfor betryggende å se at Dell har skjerpet seg på reklamasjonsfronten ift. sist gang jeg hadde reklamasjon med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå