CrimsoN94 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (Vet det er mye å lese, men ta dere 2 minutter til å hjelpe meg. Det kan være svaret på resten av min framtid. Takker for all svar, tro meg jeg vil bli takknemmelig!) Hei, jeg har til imorgen til å bestemme meg hvilken av fagvalgene jeg må ha. Jeg har søkt realfag, og her er mine valg da. Jeg er VELDIG usikker på hva jeg skal bli. Har alltid tenkt økonomi, men de siste dagene har jeg lurt veldig mye på hvordan verdensrommet er, hvordan verden ble skapt osv. Jeg vet ikke hvorfor, det bare kom opp i hodet. Jeg er usikker på om jeg skal fortsette en utdannelse innen økonomi der jeg velger fagvalgene: Markedsføring og ledelse, næringslivsøkonomi, teknologi og forskningslære og S1 matte. Også hadde jeg tenkt til å ta medisin studiet. Jeg vet at jeg må ha kjemi 1+2, fysikk1 og s1+s2. Det jeg lurer på da, er om kjemi 1+2 og fysikk1 er noe veldig vanskelig? Har 4er i naturfag og 3er i matte. Jobbet ikke så mye i matten. Er fast bestemt på å jobbe som faen disse få årene så jeg kan få en god utdanning og en trygg framtid. Blir det vanskelig for meg som har et snitt på 4.0 på vg1 å klare å komme inn på medisinstudiet? Er kjemi 1+2 og fysikk1 vanskelig for en som har 3-4er i snitt på de fleste fag? Bør jeg gå for dette? Jeg tenkte førsst en utdanning som siviløkonom tittel og drive med økonomi og ledelse. De siste dagene har mitt syn endret seg. Har tenkt medisin. TAKKER FOR ALL SVAR! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Den harde realitetet er at du bare kan glemme å studere medisin i Norge med noe under fem i snitt. Med 5,3 og maksimalt antall tilleggspoeng, så begynner vi å snakke. Det er derimot mulig å studere i f.eks. Polen. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (Vet det er mye å lese, men ta dere 2 minutter til å hjelpe meg. Det kan være svaret på resten av min framtid. Takker for all svar, tro meg jeg vil bli takknemmelig!) Hei, jeg har til imorgen til å bestemme meg hvilken av fagvalgene jeg må ha. Jeg har søkt realfag, og her er mine valg da. Jeg er VELDIG usikker på hva jeg skal bli. Har alltid tenkt økonomi, men de siste dagene har jeg lurt veldig mye på hvordan verdensrommet er, hvordan verden ble skapt osv. Jeg vet ikke hvorfor, det bare kom opp i hodet. Jeg er usikker på om jeg skal fortsette en utdannelse innen økonomi der jeg velger fagvalgene: Markedsføring og ledelse, næringslivsøkonomi, teknologi og forskningslære og S1 matte. Også hadde jeg tenkt til å ta medisin studiet. Jeg vet at jeg må ha kjemi 1+2, fysikk1 og s1+s2. Det jeg lurer på da, er om kjemi 1+2 og fysikk1 er noe veldig vanskelig? Har 4er i naturfag og 3er i matte. Jobbet ikke så mye i matten. Er fast bestemt på å jobbe som faen disse få årene så jeg kan få en god utdanning og en trygg framtid. Blir det vanskelig for meg som har et snitt på 4.0 på vg1 å klare å komme inn på medisinstudiet? Er kjemi 1+2 og fysikk1 vanskelig for en som har 3-4er i snitt på de fleste fag? Bør jeg gå for dette? Jeg tenkte førsst en utdanning som siviløkonom tittel og drive med økonomi og ledelse. De siste dagene har mitt syn endret seg. Har tenkt medisin. TAKKER FOR ALL SVAR! Har du 3 i matte (spesielt dersom det var p-matte) vil du slite i Kjemi og Fysikk. Skal du ta realfag bør du også ha r-matte og ikke s-matte. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ta realfagene. Selv om du ombestemmer deg igjen og tar studerer økonomiske fag, får du veldig mye igjen for å ha tatt mest mulig matte på videregående. Du har bruk for fysikken også, det å bli vant til å manipulere formler er noe du har veldig mye bruk for ved senere økonomistudier. Lenke til kommentar
CrimsoN94 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg fikk 3 på t matte, egentlig 3/4 men standpunkt 3, så har en sterk 3er og en veldig svak 4er for å si det sånn. Jeg har valgt nå, valgene mine var: Kjemi1, biologi1, fysikk1 og S1. Jeg ringte Bjørknes høyskole (privat) og rådgiveren sa at jeg trenger fordypning i BIOLOGI hvis jeg skal studere i utlandet. Jeg lurer på da. Er bilogi det letteste faget av alle sammen en morsom studie? Som jeg sa, i det siste har jeg vært innterest i hvordan livet ble til på jorda osv. Tror dere jeg kan klare medisin studiet om jeg får 4ere og 5ere resten av VGS? 6ere tror jeg blir vanskelig, men skal jobbe ræva av meg. Er helt ærlig og sier det rett ut. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Skal du ha fysikk 2? Da burde du ha r-matte i tillegg. Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hvis du vil inn på medisinstudie i Norge MÅ du ha noen 6'ere, og helst ingen firere (kommer litt an på hvor mange 6'ere du har) Endret 8. juni 2011 av Error Lenke til kommentar
Quent Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Biologi 1 og 2 er ganske enkele fag, men krever en del pugging hvis du vil ha god karakter. Endret 8. juni 2011 av Quent Lenke til kommentar
stifa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Du trenger ikke R-matte for å få til fysikk 1 og 2, ei heller kjemi 1 og 2. Fysikk 2 har en svært mye brattere læringskurve enn fysikk 1 derimot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå