Gå til innhold

Flyreise til Tokyo, Japan med British Airways. Når skal vi møte opp på Gardermoen?


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal ta vår første skikkelig utenlandsreise sammen nå i Juli, og vi skal intet annet sted enn helt til Tokyo, Japan og vi flyr med British Airways med mellomlanding i London.

 

Alt er stort sett spikret og klart men vi er litt usikre på når vi faktisk skal møte opp på Gardermoen, og når vi skal møte opp på Narita Airport for hjemreisen?

 

 

Utifra Gardermoen sine egne nettsider så styres innsjekking og bagasjedrop tidene av de respektive flyselskapene selv men de anbefaler å være på Gardermoen slik at du får sjekket inn senest 1.5t før internasjonale avreiser.

 

Flyet vårt går fra Gardermoen 07:55 noe som vil bety at vi burde være på Gardermoen rundt 05:55 utifra hva de anbefaler på nettsidene sine. British Airways derimot opplyser på bookingen vår at de anbefaler online innsjekking som kan utføres fra 24 til inntil 1time før avreise og da trenger vi kun å være ved gaten innen 15min før avreise. Det står ingenting om når bagasje osv må være levert inn eller noe som helst? Det står også at eventuell innsjekking på flyplassen kan skje fra 2timer til 30min før avreise.

 

Ergo går vi naturligvis for online innsjekking da det er enklest og raskest, men når burde vi være på Gardermoen da og hvordan fungerer bagasjeinnleveringen? Når må vi ha levert inn bagasjen?

 

 

Det opplyses heller ikke om hvorvidt vi må plukke opp bagasjen i London for å få den sendt videre til flyet vårt til Tokyo, Japan? Er det normalt at dette går automatisk av seg selv, eller må vi belage oss på å plukke opp bagasjen ved mellomladningene for å få de sendt videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste flyselskaper åpner for innsjekking to timer før avreise og husker jeg ikke helt feil må du ha sjekket inn en time før flyet skal lette på internasjonale flygninger fra Gardermoen (eller var det 45 minutter?).

 

har du gjennomgående billett som du sjekker inn med på Gardermoen så blir bagasjen sendt rett til Tokyo.

Lenke til kommentar

Hei - problemet med BA er at de har ingen egen baggasje drop - så selv om du sjekker inn online må du stå i den samme dumme køen - så hadde jeg vært dere ville jeg beregnet god tid - ingen grunn til å miste flyet *S* 2 timer før burde være en grei regele på utenlands avganger - GOD TUR!

Lenke til kommentar

Hei - problemet med BA er at de har ingen egen baggasje drop - så selv om du sjekker inn online må du stå i den samme dumme køen - så hadde jeg vært dere ville jeg beregnet god tid - ingen grunn til å miste flyet *S* 2 timer før burde være en grei regele på utenlands avganger - GOD TUR!

 

Ikke helt riktig: BA har kun bag-drop, og ikke vanlig innsjekk. Man sjekker derfor inn på nett eller på en av automatene på Gardermoen, før man leverer bagasjen.

Lenke til kommentar

Vedrørende tider på Gardermoen, så skal du kunne gå inn på bookingen din på ba.com, velg flighten fra Oslo til London, klikk på "Check In", og klikk på "Other ways to check in". Der står det at skrankene på flyplassen åpner to timer før avgang, og stenger 30 minutter før avgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...