fredderen Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei, skal kjøpe ny pc i August, og ser for meg å bruke opp til 15k. Ser dette ut som et bra oppsett? i7 PC Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Antec-kabinetter burde du holde deg unna, forferdelig kvalitet i dag. Prosessoren du har valgt yter mye dårligere enn i7-2600k. Hovedkortet trenger ikke være så dyrt, et P8P67 Pro burde holde i massevis for deg Du har valgt en veldig treg disk som eneste harddisk. Veldig mange redigeringsprogrammer drar nytte av å ha en 7200RPM-disk og en SSD-disk vil hjelpe deg i hastighet også. 2 GTX 580 er voldsomt med ytelse, pris, og strømforbruk. Tror du virkelig at du trenger slik ytelse? Jeg tviler på at du trenger noe særlig mer enn et GTX 570 for å spille. Med mindre du skal kjøre 2560x1600, da burde du heller se på HD 6990 eller to HD 6950 2GB, som takler høyere oppløsning bedre enn Nvidia. RAMen du har valgt er god, kjøleribbene kan dog kræsje med en eventuell CPU-kjøler. Strømforsyningen din virker som noe søppel. Jeg vil anbefale deg å gå ned til en virkelig god 850W, som vil kunne drive GTX 580 SLI smertefritt. HX 850W, eller AX 850W er gode eksempler på gode strømforsyninger. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Antec-kabinetter burde du holde deg unna, forferdelig kvalitet i dag. Prosessoren du har valgt yter mye dårligere enn i7-2600k. Hovedkortet trenger ikke være så dyrt, et P8P67 Pro burde holde i massevis for deg Du har valgt en veldig treg disk som eneste harddisk. Veldig mange redigeringsprogrammer drar nytte av å ha en 7200RPM-disk og en SSD-disk vil hjelpe deg i hastighet også. 2 GTX 580 er voldsomt med ytelse, pris, og strømforbruk. Tror du virkelig at du trenger slik ytelse? Jeg tviler på at du trenger noe særlig mer enn et GTX 570 for å spille. Med mindre du skal kjøre 2560x1600, da burde du heller se på HD 6990 eller to HD 6950 2GB, som takler høyere oppløsning bedre enn Nvidia. RAMen du har valgt er god, kjøleribbene kan dog kræsje med en eventuell CPU-kjøler. Strømforsyningen din virker som noe søppel. Jeg vil anbefale deg å gå ned til en virkelig god 850W, som vil kunne drive GTX 580 SLI smertefritt. HX 850W, eller AX 850W er gode eksempler på gode strømforsyninger. Skal bytte ut prossesoren. Visste liksom ikke helt hvilken av de som yter best. Har to 256gb SSD fra før av. Jeg har valgt det hovedkortet for da kan jeg ha mellomrom mellom skjermkortene, så det ikke blir så mye varme-utvikling. Jeg kommer nok til å dra nytte av kraften fra 580 SLI. Utifra de tester jeg har lest (guru3d) så yter dette oppsettet bedre enn et ATI basert oppsett. Så kan jeg heller ikke fordra ATI. Takk for råd angående strømforsyning Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Du må bytte RAM over til et 2- eller 4-pakkesett. Avhengig av om du skal ha 8 eller 16GB RAM, da P67-plattformen ikke støtter triple channel. Jeg spør igjen: trenger du ytelsen to Gtx 580 i sli gir deg? Mange problemer med SLI- og CF-oppsett, deriblandt drivere, microstutter og varme. Hvilke spill er det du kan tenke deg å kjøre som vil kjøre to GTX 580 på maks? At du ikke kan fordra AMD av en eller annen grunn skjønner jeg ikke, da driverne deres har blitt langt bedre enn Nvidia sine i den siste tida. Mer relevant er kanskje 2GB VRAM mot 1.5GB, som blir mer og mer relevant for hvert nye spill som kommer ut. The Witcher 2 bruker allerede langt mer enn 1GB VRAM, og jeg regner med at BF3 kan spise 1.5GB og mer. EDIT: Hvorfor ikke et kabinett som HAF X? Langt bedre byggekvalitet og bedre kjøling med flere funksjoner. Endret 8. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg vil ha to stk 580 gtx fordi jeg skal kjøre BF3, Skyrim, Deus Ex, CoD MW3, Mass Effect 3 og mange andre spill i 2560x1600 på maks med 60 fps. Kabinettet så svært interessant ut og jeg har nå byttet over til det. Er det mulig å kjøre BF3, Skyrim osv på 60fps med et 580? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Du kommer ikke til å kjøre BF3 med maks på 2560x1600 med "bare" to GTX 580, et GTX 580 sliter langt nede i 20 fps-sjiktet på 1920x1080. Alle youtube-videoene er laget med et GTX 580, og du kan lett se det hakker når det kommer eksplosjoner og lignende. DICE har sagt de benytter flere GPUer for å ha mulighet til å "pushe grensene" for grafikk i dag. Hele greia høres ut som et nytt Crysis for meg, dog med en langt bedre multiplayer. Skyrim vet jeg ingenting om, men om det er like relativt hardt på maskinvare som Oblivion var ved lansering vil det også være et spill du ikke vil klare å kjøre på maks Deus Ex ser ikke så bra ut synes jeg, men det kan jo hende det er hardt... Mass Effect 3 blir sannsynligvis ganske lett å kjøre, ingenting vil overraske meg om det er en konsollport på lik linje med ME2. Skjermbildene ser for meg veldig like ut sammenlignet med ME2. COD, det kan du sannsynligvis kjøre på 2560x1600 med et GTX 570 uten å gå under 60fps Jeg vil tro BF3 blir et av (om ikke det) hardeste spillet i 2011, alle videoene på Youtube tyder på at det kommer til å pushe alt av maskiner i dag. Nei, 40 fps med SLI vil ikke på langt nær være spillbart. Microstutter er en del av SLI og CFX, og det gjør det uspillbart å spille med mindre enn minimum 60fps i skytespill. Hvis du vil se videoer av microstutter er det bare å søke på youtube, her er en jeg fant som viser det. http://www.youtube.com/watch?v=tPNrT0AGjfE Den hakkingen du ser i videoen der er mye lettere å merke når du sitter foran skjermen, bare for å ha nevnt det. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Så det er åpenbart ikke vits å drømme om å spille på full oppløsning med full grafikk. hva med 1680x1050? Jeg har nemlig to skjermer, en til bilderedigering og en annen jeg kan bruke til spill. Jeg går nærmest utifra at med en oppløsning på 1650x1050 vil det være fullt mulig å oppnå full grafikk med 60fps, eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Mulig jeg bommer her nå, men du kan da ikke bruke en 2600K på et EVGA Classified? - Med mindre classified er endra siden jeg kjøpte mitt, da Classified har 1366 sokkel, mens 2600K har 1155. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Mulig jeg bommer her nå, men du kan da ikke bruke en 2600K på et EVGA Classified? - Med mindre classified er endra siden jeg kjøpte mitt, da Classified har 1366 sokkel, mens 2600K har 1155. Det var jo litt ... piss. Finnes det andre hovedkort med støtte for 2 skjermkort der jeg kan ha mellomrom mellom skjermkortene? så de ikke sitter helt oppi hverandre under SLI. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hvis du må ha mer enn et spor mellomrom kan du se på Maximus IV Extreme, som er et fantastisk hovedkort. Merk det at selv P8P67 Pro har støtte for SLI, og bruker 2. og 5. spor for skjermkort, slik at SLI- og CF-oppsett får grei lufting. Ser du har flerskjermoppsett, AMD (tidligere ATI) er et hestehode foran Nvidia på dette området, uansett hvordan man vender på det. 1680x1050 er ikke halvparten så tungt å kjøre spill på, personlig hadde jeg kjøpt et HD 6970 eller to HD 6950 og gamet på 2560x1600 med noen effekter nedskrudd. En kompis av meg har nå oppgradert til HD 6990 + HD 6970-trifire, han gjorde dette kun for å kjøre Lost Planet 2 på maks. 1920x1080, da det spillet kjører vanvittig mye bedre på Nvidia fikk han såvidt over 60 fps average og massiv microstutter. Uansett hvor mye penger du legger inn i maskinvaren din vil det alltid finnes et spill som er for hardt å kjøre. Det lureste er å kjøpe et oppsett som er lett og ikke dyrt å oppgradere når neste generasjon med grafikkort kommer ut som gruser forrige generasjon. Type et GTX 570 nå, og oppgradere til et GTX 670-type kort når denne serien kommer ut. Dagens generasjon får forrige generasjon til å se ut som snegler, og slik kan man alltid se bakover. Et GTX 570 gruser et GTX 285 SLI-oppsett i dag i spillbarhet og koster 33%, bare for å gi deg et eksempel på hvor fort dette går. TL;DR Kjøp alltid grafikkort du har råd til å oppgradere innen 18 måneder fra kjøpet. EDIT: Overclock.net [Atomic Magazine] BF3 System Requirements Clarification the computer that will be able to run BF3 on Full settings has yet to be Built. Endret 8. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hah. Nå ble jeg forresten usikker her. Kan man bruke en 1155 sokkel på 1366? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Nei, hele poenget med en sokkel er å ha standarder som sier at LGA 1155-CPU vil passe i et LGA 1155 hovedkort og ikke i et LGA 1366-hovedkort Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Ja, såppas er jeg klar over. Men kanskje 1366 var bakover-kompatibel. : P Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Logisk nok, er 1155 nyere enn 1366. Endret 10. juni 2011 av hlnd Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Etter å ha lest en del om micro stutter og måten dette virker på SLi, så har jeg bestemt meg for å vente med å kjøpe PC til Kepler generasjonen til Nvidia slippes i slutten av høsten. Eller, nå lyver jeg. Jeg har for tiden et 460 GTX som jeg kan bruke, så jeg kjøper alle deler utenom skjermkort. Skjermkort venter jeg med til Kepler Takk for all hjelp! Edit: Kan prossesoren jeg har valgt overklokkes til 4ghz med tilstrekkelig kjøling? Endret 10. juni 2011 av fredderen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 i7-2600k pleier å overklokke til et sted mellom 4.5 GHz og 5.0 GHz på luftkjøling og lav spenningsøkning Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 i7-2600k pleier å overklokke til et sted mellom 4.5 GHz og 5.0 GHz på luftkjøling og lav spenningsøkning dog ikke med boxet kjøleren Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Det trengs kanskje ikke å si, men jeg sier det uansett. Du setter opp lista nå? og skal kjøpe i August? Husk å gå over lista før du kjøper da, for mye kan endres m.t.p. prisutvikling o.s.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå