Aksel114 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 hei, har kjøpt meg en Peugeot speedfight 3 megawatt. Har kjørt den inn, og den går i 55 på falta. Jeg har ikke gjort en drit med den siden jeg kjøpte den. Orignal farten er altså 55 km/h kan jeg bli tatt for trim pga dette? takker for alle svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Min gjør det samme Har ikke engang kjørt inn min. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 ja, det er jo megadigg med en moped/scooter som går i 55 når den er ny og orginal. men kan man bli tatt for det? o.0 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Nope. Bør i hvert fall ikke det. Blir du tatt, og blir sendt til kontroll, vil de se at peden er original. Endret 7. juni 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
samaron Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Viss den er ny, så er maks lovlig toppfart 49,5 km/t i en teknisk kontroll. Da er de ti prosentene medregnet. Siden du ikke har gjort noe med den, så er plomberingen feil. Jeg ville sjekket opp å få ordnet dette eventuelt, slik du slipper en ubehagelig overraskelse viss du havner i en kontroll. Dette skal gå på reklamasjon, så du slipper å betale for å få den strupet ytterligere. Kan også hende at fartsmåleren din er dårlig kalibrert og viser høyere hastighet enn det som er. Har en kompis som fikk bot og beslaglagt kjennemerke for trim etter hans Gilera Runner målte 52 km/t i en kontroll. Han hadde heller ikke gjort noe med den, den var slik den var fra forhandleren. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Viss den er ny, så er maks lovlig toppfart 49,5 km/t i en teknisk kontroll. Da er de ti prosentene medregnet. Siden du ikke har gjort noe med den, så er plomberingen feil. Jeg ville sjekket opp å få ordnet dette eventuelt, slik du slipper en ubehagelig overraskelse viss du havner i en kontroll. Dette skal gå på reklamasjon, så du slipper å betale for å få den strupet ytterligere. Kan også hende at fartsmåleren din er dårlig kalibrert og viser høyere hastighet enn det som er. Har en kompis som fikk bot og beslaglagt kjennemerke for trim etter hans Gilera Runner målte 52 km/t i en kontroll. Han hadde heller ikke gjort noe med den, den var slik den var fra forhandleren. Men er det ikke forhandlerens feil da? Lenke til kommentar
noobeknife Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ta kontakt med forhandleren hvis problemet er så veldig stort en venninde av meg hadde en nylig innkjørt derbi som gikk akkurat i 65-70( gir moped) og hun kunne ikke noe for at den gikk over 45.. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 takk for svar Skal kontakte forhandler viss jeg blir stoppa og det er et problem. sjipt at man får 6 prikker viss man kjører med trimma moped da :/ Lenke til kommentar
Lar5 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 takk for svar Skal kontakte forhandler viss jeg blir stoppa og det er et problem. sjipt at man får 6 prikker viss man kjører med trimma moped da :/ Rettelse: 3 prikker Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Men er det ikke forhandlerens feil da? eier og fører er ansvarlig for at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 åja, missforstod litt jeg da Den 1. Juni ble det nye regler om dobbel traff for ungdom fra 16-20 år. Trodde dette doblet prikkene også. ok, tusen takk for svar Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det dobler prikkene og, så det er 6 prikker om du blir tatt. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 En kompis av meg hadde Rieju smx 50 kubikk. Denne var original/plombert, men når de stanset han i kontroll og testet peden på tralla så gikk den langt over 45 km/t og som resultat ble han fratatt skiltene. Disse trallene har jo ikke motstand og da kan slikt skje, i think? Har ikke blitt stoppet selv, så vet ikke noe mer om det. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 En kompis av meg hadde Rieju smx 50 kubikk. Denne var original/plombert, men når de stanset han i kontroll og testet peden på tralla så gikk den langt over 45 km/t og som resultat ble han fratatt skiltene. Disse trallene har jo ikke motstand og da kan slikt skje, i think? Har ikke blitt stoppet selv, så vet ikke noe mer om det. vel rullene er sånn som rullene er,om de har ingen motstand, lav motstand, høy motstand, vet jeg ingenting om. men når du kjører moped, så sier loven at den ikke skal gå over 45km/t, om du har motvind, medvind eller ingen vind. så lenge mopden kan gå over 45km/t på rulle er det en mulighet for at den kan det langs veien også, og det liker ikke politiet. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Har du målt den i 55km/t med GPS? i så fall tviler jeg på at den faktisk gjør mere en 45-47. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke noe å bry deg om, du blir neppe stoppet uansett, og hvis du blir så har de ingenting å gi deg bot for, med mindre du kjørte for fort ofc! Ville fjerna en liten ring inni variatoren hvis jeg var deg, så tjener du kanskje 5km/t mer Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke noe å bry deg om, du blir neppe stoppet uansett, og hvis du blir så har de ingenting å gi deg bot for, med mindre du kjørte for fort ofc! ? og hva begrunner du den logikken med? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ikke noe å bry deg om, du blir neppe stoppet uansett, og hvis du blir så har de ingenting å gi deg bot for, med mindre du kjørte for fort ofc! ? og hva begrunner du den logikken med? Når han kjører en 100% original moped (han kjører ikke over 45km/t) og han tilfeldigvis blir stoppa og de sender han på vising for ukjente grunner, så finner de ut på visninga at mopeden KAN gå i 55, selv om den er original. Da har de ikke lov å gi han bot, bare fordi den KAN gå i 55, hadde han selv vært ansvarlig for at den kunne gå i 55 så hadde det vært andre boller, men de fleste nye, originale scootere/mopeder går gjerne i 50-50 på toppfart. Da jeg fikk min helt nye scooter så fikk jeg lett 60 i nedoverbakke... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Når han kjører en 100% original moped (han kjører ikke over 45km/t) og han tilfeldigvis blir stoppa og de sender han på vising for ukjente grunner, så finner de ut på visninga at mopeden KAN gå i 55, selv om den er original. Da har de ikke lov å gi han bot, bare fordi den KAN gå i 55, hadde han selv vært ansvarlig for at den kunne gå i 55 så hadde det vært andre boller, men de fleste nye, originale scootere/mopeder går gjerne i 50-50 på toppfart. Da jeg fikk min helt nye scooter så fikk jeg lett 60 i nedoverbakke... Med mindre du har en kilde på infoen din blir det bare tomme påstander. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Når det var kontroll på skolen var det en moped som gikk 56km/t på tralla, denne var original og eier sto på sitt, endte med at han slapp bot/straff. Hvis mopeden viser 55km/t på speedo ville jeg sjekket med gps, da får du en mer nøyakti, tipper du da vill ligge på ''bare'' snaue 50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå