Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stopper uten bakbrems

Anbefalte innlegg

Scooteren min var på overhauling, fordi jeg hadde ett ødelagt lager i motoren, det vart også byttet veiv, da jeg fikk denne tilbake monterte jeg det sammen igjen, tok scooteren ut for en tur, kjørte i ca 1 time, så parkerte jeg den.

Dagen etter skulle jeg ut å kjøre, startet den, så når jeg slapp bakbremsa så begyndte scooteren og hoste, og til slutt så kom enn innsugningslyd fra eksos anlegget, så nå stopper den når jeg slipper bakbremsa..

Av og til så stopper den på visse posisjoner på rattet, Har dragt i ledninger, sjekket kontaktene til ledningene uten hell.

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scooteren min var på overhauling, fordi jeg hadde ett ødelagt lager i motoren, det vart også byttet veiv, da jeg fikk denne tilbake monterte jeg det sammen igjen, tok scooteren ut for en tur, kjørte i ca 1 time, så parkerte jeg den.

Dagen etter skulle jeg ut å kjøre, startet den, så når jeg slapp bakbremsa så begyndte scooteren og hoste, og til slutt så kom enn innsugningslyd fra eksos anlegget, så nå stopper den når jeg slipper bakbremsa..

Av og til så stopper den på visse posisjoner på rattet, Har dragt i ledninger, sjekket kontaktene til ledningene uten hell.

Noen som vet noe?

Når du sier at du har sjekket alle ledninger og at ingenting er i klem eller blir dratt og i tillegg feilen skjer når du slipper bakbremsen så ville jeg undersøkt batteriet og strømtilførsel. Bakbremsen er koblet opp mot startmekanisme og elektronikk. Når du sier slapp bakbremsen mener du uten å gasse, eller med gass?
Lenke til kommentar

Har funnet et av problemene, Ser ikke ut som den ikke lager nokk strøm, klarer ikke å koble til lys fremme uten at mopeden stopper (startet mopeded og sjekket), når jeg hadde på jordningskabelen så slukna motoren, Batteriet er i orden. Lurer på om det kan være CDI boksa, fordi jeg hadde den på verksted der jeg overhalte motoren og dei sa at dei hadde prøvd med ny CDI boks.. Nå går den utrolig dårlig, Slurer som bare det, men den går iallefall fremmover:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

av og til når jeg starter den, må holde inne bakbremsa for å starte nå, så når jeg slipper den slukner motoren (Uten gass), men etter 2-3 min med bakbrems inne så går den.

Beklager sent svar. Jeg har tro på det er cdi-boksen. På en bil så er det sånn at en/fler av pluggene går dersom coilen går (som er det samme) og da tenner ikke pluggen og bensingassen blir ikke antent. Det er IKKE lurt å kjøre langt med problemet. Når du sier du holder inne bakbremsen lenge så får jeg ikke det til å stemme helt, men samtidig så kan det ha noe med tilførselen av strøm og at bakbremsen "stjeler" strøm fra andre komponenter så coil/plugg får akkuratt nok strøm til å klare seg. Jeg ville prøvd med ny CDI-boks :) Men ikke kjør langt før det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...