Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 hei jeg skal kjøpe en derbi, men så kommer problemet. Skal kjøpe effektanlegg eller ta ut plomben. Moren min skal betale litt av mopeden, men hun sier at jeg ikke får trimme den. noen som har noen gode argumenter om hvorfor jeg skal få lov til det. som jeg kan bruke til henne. er det dumt å kjøpe en moped og ikke trimme den? Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 noen her på forumet som kjører en moped som ikke er trimmet, men går greit. eller er det dumt å kjøpe moped å ikke trimme Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Om du vil kjøre fort: kjøp lett-MC. Trimma moped er jalla. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Veeesentlig dyrere for 125cc lappen, samt sykkel. Er traurig å kjøre rundt på orginal moped ja, men du kommer deg fra A-B, om det er det viktigste for deg. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Om du vil kjøre fort: kjøp lett-MC. Trimma moped er jalla. ja , også var det penger å da -.- ellers har æ kjøpt KTM Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Veeesentlig dyrere for 125cc lappen, samt sykkel. Er traurig å kjøre rundt på orginal moped ja, men du kommer deg fra A-B, om det er det viktigste for deg. ja viktigste er det , men lyst at den skal gå over 45 , for det er skilpadde fart hvor fort går orginal derbi? hvilket merke av derbi er best.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Enig med deg der, samt at jeg vil påstå det er mere trafikkfarlig om man kjører på veien i 45 (og alle kjører forbi deg) enn å ligge i 70-80 og holde flyten. Desværre er ikke politiet i norge enig, og du kan vente deg bot om du blir tatt. Endret 7. juni 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 De mopedene med 4 i effekt hvor fort kjører de? Fortere enn 3? Hva kjører du complexity? Trimma? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Når du velger å trimme godtar du også å få ca 3k i bot. Ha pengene i hånden så er det bare å trimme ivei. Skal skrive under på at det er mye mer skadlig å kjøre original i motsetning til trimmet, med mindre det er snakk om bykjøring der du aldri topper 45km uansett. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Ja , men blir ikke bare by kjøring nei : s , men hvor fort kjører du med effekt 4 Hva kjører du Ineo Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Kjørt i snart 2 år med trimmet moped aldri blitt tatt ^^ en original moped går i 45 noen kan gå litt over. Anbefaler deg og kjøpe effektanlegg istedenfor og ta plomberingen, pga visst du blir tatt har du original anlegget og skru på igjen. Ta deg en tur på mopedportalen for råd til trim etc. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Å hvor er du ifra Er det sant at derbi x-race kommer opp i 60 på flata Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 De mopedene med 4 i effekt hvor fort kjører de? Fortere enn 3? Hva kjører du complexity? Trimma? Begynner å bli en del år siden jeg kjørte moped, men da kjørte jeg en Trimma Honda MTX. Med trimsilynder, effektanlegg og trimforgasser. Men skal nevnes at nyere mopeder går mye bedre enn gamle, og selv med denne trimmen holdt en kompis med AM6 motor og kun effektanlegg godt følge. Ble forøvrig aldrig tatt, men mange jeg kjenner ble det. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg bor på et sted der policen har sjekk så ofte + at jeg trenger ikke kjøre veldig fort , men synes politiet kunne fått vætt i haue å satt opp te 70. Men nån som veit om derbi x race skjem opp i 60 ? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Om du tenker på hva som er best for motorens holdbarhet er det nok bedre å ta ut plomba enn effektanlegg Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja , men blir ikke bare by kjøring nei : s , men hvor fort kjører du med effekt 4 Hva kjører du Ineo Kjører Rieju RS2 Matrix. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Me trimming? Jeg spurte ikke om det byxxl , svar på spørsmålet istedet, derbi x race , kan den kjør orginal i 60 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Moren min skal betale litt av mopeden, men hun sier at jeg ikke får trimme den. noen som har noen gode argumenter om hvorfor jeg skal få lov til det. som jeg kan bruke til henne. Det finnes ingen gode argumenter du kan bruke ovenfor din mor. Ettersom trimming er ulovlig og makshastighet er klart definert i regelverket [grensen er ikke fastsatt av Politiet som noen tror]) Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg spurte ikke om det byxxl , svar på spørsmålet istedet, derbi x race , kan den kjør orginal i 60 Skal kjøpe effektanlegg eller ta ut plomben. Du skrev dette i første post, så jeg ga det et vettugt svar på hva som er best for sykkelen. Og ingen sykkel i Norge kjører "orginalt" i 60. I landet de blir lagd, så kjører de nok i 70ish, men i Norge blir de plombert så de ikke skal passere noe særlig mer enn 50. Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg spurte ikke om det byxxl , svar på spørsmålet istedet, derbi x race , kan den kjør orginal i 60 Skal kjøpe effektanlegg eller ta ut plomben. Du skrev dette i første post, så jeg ga det et vettugt svar på hva som er best for sykkelen. Og ingen sykkel i Norge kjører "orginalt" i 60. I landet de blir lagd, så kjører de nok i 70ish, men i Norge blir de plombert så de ikke skal passere noe særlig mer enn 50. hvis det står at en orginal Derbi senda har effekt 4. kor fort går den da i km/h ???, mang som si at den kan kom opp i 50-60 uten trimming og uten effektpotte.. stemme ikke det da? og at en yamaha DT50X kan gå 55-60km/h stemmer det? vurderer å kjøpe en Yamaha DT50X den var tøff , hva synes du om den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå