Gå til innhold

[Løst] oppgradering fra 5770 for ca 2500

Anbefalte innlegg

ja da var tiden inne for og kjøpe nytt sjermkort.

og jeg sitter her med 2500nok og prøver og besteme meg for vilket sjermkort jeg skal kjøpe. valget står i dag mellom 6970, 6950 og gtx560ti. jeg skal overklokke kortet i fremtiden så kjøling er litt viktig. støy har lite og si. :)

Endret av supercz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er i utgangspunktet gode skjermkort ;)

Med et HD 6950 vil du få dobbelt så god ytelse, med et GTX 560 Ti vil du få nesten dobbelt så god ytelse, og HD 6970 vil gi det 2.2 ganger ytelsen din. Sånn gjennomsnittlig når du spiller på 1920x1080.

HD 6950 og GTX 560 Ti er de beste overklokkerne. MSI-, ASUS-, og Gigabyte-kjølere kan du ikke gå feil med overklokkingsmessig.

Det eneste du må passe deg for er å kjøpe et GTX 560 ikke-Ti, da disse er en del svakere enn Ti-utgaven. Nvidia er god på forvirring syns jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, god pris og ytelse.

HD 6970 yter ca 10% bedre enn HD 6950, du får bestemme selv om det er verdt nesten 1000 kr.

ok takk for infoen men et siste spørsmål. jeg er tydelig vis blind for jeg ser ikke om det er ref kjøling på dette kortet eller om det er sapphiers eget kjølesystem?

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Ja, god pris og ytelse.

HD 6970 yter ca 10% bedre enn HD 6950, du får bestemme selv om det er verdt nesten 1000 kr.

ok takk for infoen men et siste spørsmål. jeg er tydelig vis blind for jeg ser ikke om det er ref kjøling på dette kortet eller om det er sapphiers eget kjølesystem?

Det er en Sapphire-kjøler, så jeg tror ikke du får låst opp shaderne. Det gir uansett maks 4% bedre ytelse, så du trenger ikke bekymre deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...