Gå til innhold

Gaming PC til 12.000 - SISTE INNSPURT!

Anbefalte innlegg

Hei, min gamle PC begynner å dra på årene, og det er påtide med oppgradering nå som BF3 og Skyrim nærmer seg, samt å for å få utnyttet tittler som TW2 og Crysis 2 og selvfølgelig andre fremtidlige spill!

Har satt sammen en liste er nå, stikkordet for oppsettet er jo selvfølgelig mest for pengene.

Her er listen

+ OCZ 120 GB SSD hardisk

- Har DVD-brenner og 3,3 TB med internlagringsplass fra før som skal puttes inn så det er sagt.

Hvordan ser dette oppsettet ut?

Kan si også at jeg vurderte GTX590, men ser ingen grunn egentlig til å betale ekstra blodpenger for dette når ingen spill alikevell utnytter denne ekstra kraften ordentlig.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut i7 2600k med i5 - 2500k.

Disse er like bra til gaming, og sånn jeg ser det er det gaming du vil bruke denne til

Da sparer du også noen hundre lapper du heller kan bruke på en CPU kjøler, eller noe annet du ønsker.

Lenke til kommentar

Disse er like bra til gaming, og sånn jeg ser det er det gaming du vil bruke denne til

Da sparer du også noen hundre lapper du heller kan bruke på en CPU kjøler, eller noe annet du ønsker.

Selv med klokking? Regner med jeg skal klokke opp i7en en del

Lenke til kommentar

Selv med klokking? Regner med jeg skal klokke opp i7en en del

Ja, de er nokså like der. minimal forskjell du kan kansje hente inn 2-4 fps, du kan heller bruke pengene på en CPU kjøler så du får gjort noe skikkelig overklokking.

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor selger i7 så bra til gaming. "Folk flest" regner med at siden 7 er høyere enn 5, må i7 være bedre egnet til gaming enn i5 - er min teori ihvertfall. Eller kanskje det har å gjøre med prisen.

For å sette det litt på spissen: du ville ikke kjøpt en BMW 5-serie til en halv mill for å pløye åkeren din, når en Ford-traktor gjør jobben til under halve prisen. i7 er bedre enn i5 på visse områder, men forskjellene er minimale når det kommer til gamingytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...