Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Budsjett PC - siste sjekk

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig vente med å kjøpe PC til BF3 kom ut, men jeg trenger en PC nå i ferien :)

Jeg har sett for meg å bruke 6500kr med SSD inkludert. Målet er å få mest ytelse for pengene, og den må kunne dra BF3 smooth.

Her er delene jeg har plukket ut:

https://prisguiden.no/liste/123656

Det jeg lurer på er om det er noen flaskehalser eller om strømforsyninga klarer å dra dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha gått for en 700w+ PSU hvis du skal kjøre Crossfire i fremtiden, den PSUn der klarer det nok, men det er bedre med for mye enn for lite.

hovedkortet har jeg ingenting å si på, det er et bra kort.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

Uff... er ikke så keen på å gå 800kr over det jeg hadde tenkt :ermm: Ifølge den PSU-kalkulatoren her, så trenger jeg ikke mer enn 420watt (370 watt er minimum), så 200 watt over burde vel holde? Eller er ikke den kalkulatoren til å stole på?

Når det gjelder Pixmania PSU-en, ser at den har fått greie reviews på nettet.

Lenke til kommentar

hvis du skal oppgradere til Crossfire i fremtiden og samtidig unngå flaskehals på PSU så bør du satse på noe rundt 750w.

husk at PSU er kanskje det eneste som kan regnes å være noenlunde fremtidssikker. Kjøper du en skikkelig PSU(f.eks Corsair's AX og HX serie) så vil den vare mange år uten at du må kjøpe ny.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

En PSU på 500W leverer ikke 500W.

PSU kalkulatorer er bare OK, så lenge man har plottet inn ALT riktig, men det gir fortsatt bare en pekepinn.

Skal du bestille fra mange nettbutikker må du huske på at du må jo betale frakt fra fra hvert sted.. Som fort kan beregnes til minst 100kr pr sted. Dessuten har ikke Pixmania produktet lenger.

Pixmania er også en bedrift som ligger i Frankrike så både sending og eventuelt retur vil ta ekstra tid.

En PSU er det siste komponentet i en maskin man burde cheape ned på. PSUen skal jo kontinuerlig fore komponenter med jevn Volt og nok Watt.

Du vil vel ikke ha dårlig kvalitet på den komponenten som er koblet opp mot alt annet til flere 1000 kr?

Lenke til kommentar

Jeg skulle hele tiden ha crossfire, Sphio. Men dere har vel et poeng med det å ikke være kjip på PSU, spesielt hvis det er lang leveringstid om noe skulle skje.

Jeg har tenkt å bestille fra Dustin Home og Pixmania. Men hva mener du med at Pixmania ikke har produkter på lager, vesleengen?

Btw, vurderer denne PSU-en, siden den er på laget hos Dustin, og den duger vel siden det 800watt og Corsair.

Endret av elos
Lenke til kommentar

Ja den PSUen leverer!

Ville heller satset på å kjøpe alt fra en butikk.

Det jeg mente var at Pixmania ikke har nettopp den PSUen du linket til lenger.

Personlig holder jeg man langt unna Pixmania av flere grunner.

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...