Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ditchet av vennene mine....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten stiller jeg meg undrende til hvilke foreldre det er som lar 13-åringer dra ut med båten aleine etter klokka 11 på kvelden. Særlig når vi ser hva slags umodne individer vi har å gjøre med her. Vennene dine virker ikke som de er 13 år, TS. Finn deg noen nye.

Lenke til kommentar

Får håpe det... Men det som er så rart er at hvis jeg er med en av dem omgangen er de mye kulere..

Mange som er på den måten.... Men etter de har oppført seg sånn mot deg, er du villig til å sleike ræven deres for å få de tilbake? Syntes nesten at de burde komme til deg og unnskylde oppførselen :)

Lenke til kommentar

Uansett hvor mange av dere som skriver "ikke drikk alkohol i den alderen" kommer det ikke til å hjelpe. Det er kult å drikke tydeligvis i ung alder, men ikke like kult når du plutselig har gjort noe som følger med deg resten av livet, veldig tidlig i livet.

Lenke til kommentar

Det er trist å høre at de oppførte deg slik mot deg.

Det jeg skurrer på er at Arne ble med siden han er redd Jens. Hvis jeg hadde hatt en bekjent jeg var litt redd skulle banke meg, så er det å reise på hytta hans det siste jeg ville gjort! Høres jo helt merkelig ut.

Som andre sier, dette er ikke gode venner. Prat med Arne som var bestevennen din før dette og spør han rett ut hvorfor han oppførte seg slik. Glem Jens (høres ut som en aggresiv type jeg kjente på ungdomsskolen, han var sååå kul og skulle banke alle som ikke danset etter pipa hans, dominerende og ubehagelig gutt). Prøv å kom i kontakt med andre. Beste rådet jeg kan gi.

Stusser også på en del av det du skriver, særlig siden dere reiste med foreldrene til Jens. Hørtes ut som dere var alene og kunne gjøre hva dere ville. Drikke hele natta sammen med to jenter? :hmm:

Men skal ikke dømme noen.

Jeg ville kommet i kontakt med andre, og så ville jeg tatt en prat med Arne.

Lenke til kommentar

Det er en mulighet for at de ikke oppfattet at de plagde deg. I den alderen husker jeg at det var mange guttejenger som hadde en røff tone. Det kan være en rar form for kjærlighet. Men hvis du ikke liker det, si i fra! Si at du synes de oppførte seg dårlig med deg og at du blir lei deg.

Lenke til kommentar

Dette er ikke så unormalt for gutter eller menn, det er snakk om å karre seg opp på den sosiale rangstigen, mye av dette skjer ubevisst - så selv om Jens og Arne ikke nødvendigvis planlegger å være slemme mot deg så skjer det naturlig fordi de ikke vil bli mobbet selv. Det er dessverre en kjip del av gutter\menns virkelighet, det nytter heller ikke å bare "heve seg over det" så lenge folk holder på sånn. Folk med dårlig selvtillit vil alltid være mål for sånn oppførsel. Mitt råd er at du etterhvert lærer deg å svare tilbake, lær deg å sloss tilbake, etc. Få det inn i hodene dems at dette aksepterer du ikke, boikott dem om nødvendig. Gjør du ingenting vil dette bare fortsette og du vil ende oppp som han typen som tar imot dritt og folk vil fortsette å slenge dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...