Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny PC crasher sannsynligvis pga SSD-disk. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp bygd en ny PC, men får tilsynelatende tilfeldige kræsjer.

Systemet fungerer kjempebra bortsett fra kræsjingen (kjører crysis 1 på max grafikk)

Systemet crasher av og til etter flere timer i bruk og av og til etter bare noen minutter. Det virker ikke som om kræsjingen har noen sammenheng med hva jeg gjør på pcen, den kræsjer fortere om jeg ikke rører den enn om jeg bruker den til krevende prosesser.

Skjermkortet MSI GTX 570 har en idle temp på ca. 30 grader og når jeg gamer ligger den på ca 50 grader.

Prosessoren min (INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155) ligger på ca. 30-35 grader idle og 45-55 grader når jeg kjører den hardt.

Jeg har ikke prøvd å ta ut en av rambrikkene, men har gjort en feilsøking på dem, så jeg tror ikke de er problemet.

Personlig tror jeg at det er problem med harddiskene.

Jeg har kjøpt 3 stykker:

en 2tb seagate barracuda greendisk som jeg ikke har brukt ennå

en 1tb wd f3 spinpoint http://www.dustinhome.no/pd_5010329452.aspx?

og en CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC

Da jeg bygde pcen satte jeg sg2tb i SATA 3-port og de to andre i SATA 6_e-porter.

Jeg skjønte fort at de to andre var feil og satte dem i SATA 6-porter. Jeg hadde alle diskene installert da jeg installerte diskene. Dette førte til litt problemer, så jeg satte dem i SATA 3-porter. Av en eller annen grunn booter jeg windows gjennom f3 selv om windows er installert på SSDen min.

Problemene mine er som følger: Plutselig kommer en høy ubehagelig lyd. Jeg får en bluescreen i et halvt sekund før maskinene restarter seg. Restartingen stopper i bootingsprosessen med følgende melding: "The computer restarted due to a recent hardware change" og "The boot selected failed because a required device is inaccessible". Jeg prøver å gå inn i BIOS, men da finner jeg ikke SSD-disken og det går ikke an å få maskinen på. Jeg får tips om å putte inn windows cden for å "reparere" windows, men heller ikke der finner jeg SSD-disken og windows som er installert på den.

Når jeg skrur pcen helt av og på igjen finner pcen disken min og alt fungerer perfekt til neste bluescreen.

Pga dette har jeg kommet frem til at det er SSD-disken som er problemet, men jeg vet ikke hva som er problemet. Jeg har reinstallert windows en gang, men det hjalp ikke. Tror dere den er defekt?

En annen litt rar ting er at når jeg problemsøker på f3disken kræsjer maskinen på samme punkt i søkingen hver gang.

Håper det er mulig å få litt hjelp!

Btw: Jeg ringte Dustin.no og de var helt uinteressert i å hjelpe meg. Han foreslo en reperasjon som tok halvannen måned og siden det var uaktuelt fikk jeg beskjed om at det var mitt og om å kjøpe en ny disk.

Endret av wholmen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hvor sendte du SSD'en?

Til butikken du kjøpte fra eller direkte til Corsair?

Jeg fikk nemlig min i posten nå :(

og ønsker det skal gå så fort som mulig..

Jeg sendte den til Dustin.no og bestilte http://www.dustinhome.no/pd_5010550009.aspx?

Jeg får nok den nye harddisken i morgen eller fredag (bestilte onsdag 08.06.2011 kl. 14.00) og sender min harddisk i retur så snart de har sendt meg en returpakke. Snakket med Dustin.no på telefon og de sa at det var den raskeste måten å gjøre det på. Og de setter over penger så snart de har fått min harddisk levert inn. Hvis du ikke har råd til å vente på å få penger i retur, vet jeg ikke hva som er raskest

Endret av wholmen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...