Ninjasniper Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Heisann, alle datakyndige på diskusjon.no Har akkurat oppgradert heile pcen, alt er nytt, bortsett ifrå strømforsyning, skjermkort og dvd-rom. Hovudkortet er eit ASUS P8P67. Problemet er at når eg starter opp pc-en for første gong, så kjem det opp ei melding: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"... Har satt HD som boot i bios, og dette er også det einaste alternativet som finnes. Problemet er fortsatt det same. Hjelp? :| Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg leser det slik at du har en helt ny disk? Du må jo installere OS på den. En blank disk vil gi den meldingen. Du trenger en WIndows DVD (eller Linux), og den må du boote fra. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Hmm, har satt i windows-cd, men når den ikkje kjem opp som alternativ som boot, så er den vel då ikkje kobla til skikkeleg? Skal sjekke opp i det no. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det pleier å være to forskjellige menyer i BIOS. En som velger CD/DVD, HDD, USB, etc. Og en annen som velger hvilken HDD (når man har flere). CD/DVD skal stå foran HDD. Lenke til kommentar
kreaturen Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ok, kanskje dumt spørsmål, men har du koblet DVDrom'n til hovedkortet? Tenkte siden du har gammel DVDrom som ikke vises i BIOS så har den kanskje bare IDE-tilkobling og så langt jeg kan se har ikke hovedkortet ditt slik gammeldags tilkoblingsmulighet. I såfall trenger du en ny spiller med SATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå