antex Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei, jeg driver nå med og ta påbygg som privatist. Det har gått bra, og har søkt på høyskole som krever studiekompetanse. Jeg har gått: VG1 Elektrofag, fullført VG2 Data og elektronikk, bestått VG3 Påbygg til generell studiekompetanse, består (privatist) Problemet er: Når jeg gikk VG1 Elektrofag fikk jeg 1-en som stanpungtkarakter i Elenergisystemer. Må jeg ta opp dette eller får jeg studiekompetanse. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg gikk det samme løpet, bare at jeg tok påbygg på vanlig måte, og det faget står på vitnemålet mitt. Sannsynligvis betyr det at du ikke får utstedt vitnemål, og dermed ikke generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
antex Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Hørte tidligere i dag at det er mulig og komme inn på høyskole med opptil tre enere, og ta opp fagene mens jeg går på høyskole. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Quent Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Du kommer ikke inn på høyskole uten studiekompetanse. Det stemmer med andre ord ikke. Endret 8. juni 2011 av Quent Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Rektor på min skole fortalte da jeg gikk ut fra vgs 2 år siden at joda, det er mulig at høyskoler (ikke univ) tar deg opp på spesielt grunnlag at du må ta det faget du har 1 i som privatist innen en satt frist. Dette gjelder sikkert ikke alle høyskoler og det kommer sikkert an på søknadsmengden på gitt studie osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå