Gå til innhold

DELL 500M???

Anbefalte innlegg

Hellu folkens!

Ser at det er folk som poster at en DELL 500M med dvd/cdrw, 30gb hdd, 256ddr ram for Kr.8500 men når jeg går på siden så står det Kr.12.... et eller annet. Kan noen gi meg en link eller no der det står den andre prisen??

takker!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

evt www.artanis.org og trykk på dell banneret nederst. :D

Pris 8 546 kr (Prisene inkluderer mva og frakt for 1 system) Standardoppsett uten forsikring.

Jeg oppgraderer til DVD-Combo + 14'' SXGA+ skjerm og sparer 10% (+1 328 kr) da koster maskinen i underkant av 10k

Lenke til kommentar
Det er 5 års reklamasjonsrett på bærbare da de er ment å vare vesentlig lenger...
Mener jeg også!

Var en som jobbet i butikk som bekreftet dette i en tråd for bare noen dager siden også.
Synes også å huske det.
Lenke til kommentar

javel. jeg jobber i butikk jeg også, og vi har aldri hatt noe problemer med det. en bærbar pc er ikke ment å vare i 5 år, skulle likt å se dell reparere en 4,5 år gammel pc for hovedkortfeil, jadda. det har vært tvister i forbrukerrådet osv om dette, er bare å ringe dem og høre. kjeden vår har hvertfall vunnet saker i svergie ang dette, så jeg er 99% sikker på at 2 år er det som gjelder på pcer i norge, både bærbare og stasjonære.

Lenke til kommentar
Det som er standar er : 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo modular

Er det en cd-brenner og dvdspiller?

så da trenger jeg vel ikke oppgradere....

er det ikke litt lite med 256 MB?

ja det er en cd-brenner + dvd spiller.

Kommer ann på hva du skal bruke maskinen til?

Dessuten er det ikke noe problem å kjøpe mer ram, dette kan gjøres fra f.eks komplett hvor du får rammen betraktelig billigere en viss du kjøper direkte fra dell.

Lenke til kommentar
Så om disken min i min bærbare PC feiler etter 4 år får jeg ikke reklamere, men om den feiler i min stasjonære så får jeg reklamere? Er det det du sier?

kan du ikke lese?

"så jeg er 99% sikker på at 2 år er det som gjelder på pcer i norge, både bærbare og stasjonære."

det skrev jeg, hvordan greide du å tolke det til 5 år på stasjonære og 2 år på bærbare?

Lenke til kommentar

bevisbyrden ligger hos kunden etter 6 mnd da, så det kan fort koste mye penger hvis verksted o.l. ikke mener at det fabrikasjonsfeil. det står jo ikke svart på hvitt noe sted, så inntil videre mener jeg at det er 2 års reklamasjonsrett på datautstyr. hvis noen kommer med noe annet som motbeviser dette tar jeg seff det til etteretning.

Lenke til kommentar

Men en datamaskin må jo være ment å vare lenger enn 2 år, lovverket er jo at for alt som er ment å var lenger en 2 år vil du få 5 år. Det har jo ikke noe med hvor sansynlig det er at feil oppstår. Om det er som du mener: veldig lite sjangse for at maskinen får fabrikasjonsfeil etter 4.5 år så taper de jo ingenting på å ha 5 års reklamasjonsrett.

Det kan umulig være slik at utstyr for 10 000 til 30 000 bare gir kjøperen 2 års reklamasjonsrett.

Lissom: lissom adv (sm o s lik(e)som) liksom, særl subst i uttr på l- for syns skyld, for moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...