miknira Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 #!/bin/sh if ! zfs list | grep -q NAS then echo "Finner ikke NAS disk" exit fi; echo "Dette funker" En liten test del av backup skriptet på mine zfs disker. Alt annet i skriptet fungerer. Dvs hele skriptet fungerer når jeg kjører det på kommando linjen, men ikke i crontab. Da får jeg "Finner ikke NAS disk". Og Noen som har en ide hva som gjør dette? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Kommer somoftest av at det er en annen PATH-env i cron enn du har i shellet, dvs. at den finner ikke kommandoene som følge av at katalogen de ligger ikke er i $PATH. Det enkleste du kan gjøre for å fikse det er å which-e alle kommandoene du kjører i scriptet, og sette inn full path til dem. Lenke til kommentar
miknira Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Tenkte også at problemet lå i env. Prøvde å sette /etc/crontab -> SHELL=/bin/csh siden dette er det som er på kommando linja. Satt inn echo $SHELL og fikk opp /bin/sh når jobben ble kjørt i crontab ( crontab -e som root ) . Lenke til kommentar
miknira Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Forreste la inn SHELL=/bin/csh direkte i crontab -e som root. Da virket det. Satser på at backupen går som normalt inatt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå