Gå til innhold

Forstuet tommel, kortison?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg klarte å forstue tommelen min da jeg tryna på sykkel her om dagen!

Problemet mitt er at jeg har en meget viktig test foran meg i forbindelse med eksamen på skolen og jeg kan ikke la tommelen min ødelegge alt jeg har jobbet for det siste året!

Er det noen som har noe erfaringer med kortison? Ser jo at fotballspillere etc bruker dette til stadighet når de har vondt noen steder, noen som vet om dette kan hjelpe på tommeln min?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faren med det er at det bare tar vekk smerten, og poenget er jo at man egentlig skal hvile mens effekten varer, sånn at området klarer å slappe av og kanskje repareres. Dersom du bruker innsprøytning tar det vekk smerten, men ikke årsaken. Om du tar sprøyta og deretter ikke tar det med ro gjør du deg selv en bjørnetjeneste.

Typen jobber på MMA-gym og det er mange av utøverne der som tar sprøyter for alt mulig av skader, eks. veldig vanlig er problemer med håndledd eller albuer. Dessverre så gjør jo det at de bare fortsetter å trene med skade, fordi de ikke kjenner smerten.. men problemet blir jo bare verre.

Ingen annen utvei for å komme deg gjennom denne testen?

Lenke til kommentar

Innsprøyting av kortikosteroid kan absolutt hjelpe, hvis det er det du tenkte på.

Hvis det er en viktig test du ikke kan/vil utsette med legeerklæring er en slik sprøyte noe jeg ville hørt med legen din om hvis jeg var deg. Det er uansett legen som må gi deg det, så kan han informere om ulemper/risiko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...