Matsemann Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 det kommer til å bli kraftigere enn PS3 Source or it isn't true. Konsollen får kraftigere hardware enn PS3/360 Source or it isn't true. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? I 2012 er det vel 6 år siden PS3 kom ut.. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvordan blir multiplayer på den dingsebomsen her? Den er forresten dritrå, og garantert et kjøp for min del! Alle Wiimoter funker på den, så lokal multiplayer bør ihvertfall bli bra. Reggie sa at vi får vite mer om online i løpet av uken. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 det kommer til å bli kraftigere enn PS3 Source or it isn't true. Konsollen får kraftigere hardware enn PS3/360 Source or it isn't true. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? I 2012 er det vel 6 år siden PS3 kom ut.. I 2006 var det 5 år siden Xbox kom ut. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Håper på god grafikk, muligheten til å spille med vanelige kontroller og mange ''voksen'' spill. Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 få muligheten med eldre nintendo spill (gamecube-wii) og muligheten med og bruke gamecube/wii kontroler når spiller på storkjerm og kremen på kaka må vell være eit eget PSN* bare nintendo versjon så ville den vært kremen på toppen;) *meinte ikkje at den blei hacka, men koste meg med at kunne laste ned gamle klassikere Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg synes den nye kontrolleren virker snever, greit nok på noen spesifikke nisjeting, men generelt? Å bruke den til å erstatte en HUD virker feks ikke som en særlig god ide. Ellers skulle jeg ønske de siktet litt høyere enn de tilsynelatende gjør med ytelse. AtW med unntak av et spill har jeg ikke spillt igjennom noe spill som kun har fokusert på god grafikk fremfor spillbarhet. pen grafikk imponerer meg de første 30 minuttene. virkelig gode spill imponerer meg til jeg får en hjerneskade som svekker hukommelsen eller til jeg dør. jeg håper virkelig at nintendo treffer blinken nå med pris ytelse spillbarhet og muligheter =) En konsoll er en teknisk sak, det finnes ingen "spillbarhets-chip", derfor er det de tekniske kapabiliteten man må se på i konsollen. Og selvfølgelig så er det ikke noe bra med spill som kun fokuserer på grafikk, akkurat som det ikke er noe gøy med spill uten grafikk i det hele tatt, så du ikke ser hva du gjør, men hvor reelle er disse gruppene? Det finnes mange spill med begge deler. AtW Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så noen kule videoer på gamespot av Wii U. Ble skikkelig imponert av Zelda HD (klipp fra Twilight Princess motoren). http://e3.gamespot.com/story/6317616/e3-2011-the-legend-of-zelda-wii-u-hands-on-preview/?tag=updates%3Beditor%3Ball%3Btitle%3B6 Lenke til kommentar
Baini Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Håper hvertfall de går for store nok disker, så det ikke blir diskbytte slik som Tales of Symphonia på GameCube eller f.eks L.A Noire på Xbox360. Håper også virkelig de har bakoverkompabilitet med GameCube, ellers er det jo ingen big deal, da det er bare å dra den ut av skapet igjen. Syns den er finere en Wiien (GC er svart her, Wiien er hvit, men skulle hatt svart) Satt nå og så på videoen til chrlod og det sa han fra GameSpot at de skulle bruke "properiatary optical media disks" og at han hadde sjekket, og det så ut som om talsmannen/guiden fra Nintendo var enig i at det var korrekt. Endret 7. juni 2011 av Gausland Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Så noen kule videoer på gamespot av Wii U. Ble skikkelig imponert av Zelda HD (klipp fra Twilight Princess motoren). http://e3.gamespot.com/story/6317616/e3-2011-the-legend-of-zelda-wii-u-hands-on-preview/?tag=updates%3Beditor%3Ball%3Btitle%3B6 Jeg tror ikke det er fra Twilight Princess-motoren, hvor har du det fra? Endret 7. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Håper hvertfall de går for store nok disker, så det ikke blir diskbytte slik som Tales of Symphonia på GameCube eller f.eks L.A Noire på Xbox360. Håper også virkelig de har bakoverkompabilitet med GameCube, ellers er det jo ingen big deal, da det er bare å dra den ut av skapet igjen. Syns den er finere en Wiien (GC er svart her, Wiien er hvit, men skulle hatt svart) Satt nå og så på videoen til chrlod og det sa han fra GameSpot at de skulle bruke "properiatary optical media disks" og at han hadde sjekket, og det så ut som om talsmannen/guiden fra Nintendo var enig i at det var korrekt. Hvilken video er dette? Nintendo bruker alltid proprietary disker, så det er ingen overraskelse. De vil jo ikke subsidere konkurrenten sin (Sony) ved å betale royalties. Forøvrig er størrelse på discen en av de tingene jeg er minst bekymret for - jeg har ihvertfall ingen problemer med å reise meg fra sofaen en gang hver tiende time for å gjøre det. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Så noen kule videoer på gamespot av Wii U. Ble skikkelig imponert av Zelda HD (klipp fra Twilight Princess motoren). http://e3.gamespot.c...all%3Btitle%3B6 Jeg tror ikke det er fra Twilight Princess-motoren, hvor har du det fra? Formulerte meg kanskje litt dårlig, men han forklarer at det er Zelda konsept i HD med Twilight Princess "artstyle" Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Formulerte meg kanskje litt dårlig, men han forklarer at det er Zelda konsept i HD med Twilight Princess "artstyle" Da er vi enige Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Designet på konsollen såg herleg ut! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Så herlig ut? Lignet ganske mye på 1 gen Xbox 360. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Konsollen får kraftigere hardware enn PS3/360, men ja, både PS4 og neste Xbox-konsollen kommer uten tvil til å være kraftigere enn Wii U når de kommer. Source or it isn't true. Sukk. To sekunder a. Oppdaterer posten min om 5. Edit: http://www.engadget.com/2011/06/07/ibm-puts-watsons-brains-in-nintendo-wii-u/ http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=432965 http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/06/07/could-project-caf-233-be-the-best-platform-for-darksiders-ii.aspx When we asked Bonstead if he thought it was possible that the Wii U version of Darksiders II would be the best version of the game, he said, "Yeah, just because the hardware is more powerful [...] Ingenting av det der bekrefter noe som helst. Fyren i siste sitat sier tidligere at han elsker Nintendo, elsker Zelda, eeelsker Maaarioo!! Så biased much? Fakta pr nå er som følger: CPU - Bekreftet basert på IBMs PowerPC i pressemelding fra IBM. Det er bra, da er porting mellom PC/360 og Wii U enklere. Noen (Engadget bla.) har nevnt "Watson", som er datamaskinen som slo mennesker i Jeopardy. "Watson" har nesten 3000 CPU-kjerner, 15 TB RAM osv, og er på alle mulige måter en supermaskin, både i størrelse og ytelse og har ingenting med Wii U å gjøre om man ser bort fra at begge bruker PowerPC arkitekturen. Ellers har det vært snakk om Power7-CPUer, men den desidert minste CPUen har en TDC på ca 200 watt. Å putte den i en liten kasse som Wii U er mildt sagt urealistisk. Faktum er at CPUen blir en custom sak for Nintendo, basert på PowerPC. Det kan bety mer ytelse enn 360 eller mindre ytelse enn 360. Mot PS3 er det vanskelig å beregne siden Cell er såpass sær og ytelsen varierer stort avhengig av oppgaven den gies. GPU - AMD Radeon HD er bekreftet i pressemelding fra AMD. AMD (da ATI) brukte navnet Radeon HD fra 2900-serien som gir svakere ytelse enn R600-saken i 360en så ikke heng dere opp i navnet "Radeon HD". Mer info enn det er ikke publisert enda så her er det også i det blå hva ytelsen blir. Noen rykter sier R700-kjerne, men som sagt, ingen bekreftelse enda. Nintendo selv har ikke bekreftet noe rundt tekniske specs og har ikke for vane å gjøre slikt heller. Siden konsollen er så nær i arkitektur til 360en er det urealistisk å tro at en utvikler av et multiplatformspill vil gjøre en jobb for å gi et spill ytelse par med 360 og PS3, for så å sette et team på å dra lista mange hakk høyere for Wii U. Dermed er Nintendo mer tjent med å kjøre ytelse rundt dagens generasjon konsoller (les: PS360), få en maskin som er billig i produksjon og som, viktigst, leverer unike spillopplevelser med tablet-saken deres. Det er unike opplevelser Nintendo har vært gode på og som har gjort dem til salgsvinner mot 360 og PS3, det tror jeg de vil fortsette med. Synsing: Hva har Nintendo slitt med? Jo, dårlig tredjeparts støtte. Med Wii U kommer de på nivå med PS3 og 360 og kan stille likt som en av multiplatform-konsollene (og multiplat-spillene du så trailere av på E3-pressekonferansen var klipp fra 360/PS3). Når 360 og PS3 går opp en generasjon kan Nintendo følge opp med en ny boks på tilsvarende nivå, samtidig som de viderefører tablet-saken og Wii-motes. Sånn sett er Wii U bare et grep for å holde følge med Sony og MS pr idag, og det er nok det smarteste grepet de kan gjøre sånn situasjonen er nå. Å kjøre på med sinnssyk ytelse til en sinnssyk produksjonspris for noen få utviklere som gidder å bry seg, samtidig som de igjen blir frakjørt på ytelse når neste gen kommer hadde vært et dårlig valg. Endret 8. juni 2011 av thklinge Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 @thklinge bra poeng med pris/ytelse det var mye av det jeg tenkte på når jeg quota AtW Lenke til kommentar
Suder Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 @thklinge tror Wii U har mer ram enn dagens konsoll. Det er en stor fordel Lenke til kommentar
AndyLonn Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Ingen av demoene de viste kjørte på Wii U, det var bare rehashes av 360 og PS3 demoene Jeg er stor nintendo fan, men dette er på bærtur. Alle som vil spille hardcore har allerede en konsoll eller en PC som er billigere og bedre enn det de har vist så langt Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hadde så lyst til å like Wii da jeg er gammel fan av Nintendo men selv om det var ganske fett noen uker, så samlet den bare støv etterpå. Dette gir dessverre samme inntrykk. For det første, litt bedre grafikk enn PS3 eller X360, hvis den når det i det hele tatt, er så... 2007? Jeg er ikke grafikkfreak men det er på tide å gå litt videre nå... Greit at det blir første gang Nintendo kommer i HD, men det kommer iallfall til å bli slitsomt i mine øyne, at selv om spillene ser ålreit ut, så er de likevel litt annenrangs i forhold til det PS4 og X720 antageligvis kommer til å by på... Noe som ikke hadde vært så ille, hadde ikke kontrollmulighetene vært litt sånn derre... meh... nunchucken er ikke gøy å spille med... en konsoll med et slikt standardoppsett, vil alltid slite i min bok. Ting blir neppe bedre med den nye monstrøsiteten, hvis de fleste spill skal insistere på å prakke inn gimmicker på den... Jeg ser for meg et viss potensiale i den nye gamepaden. Jeg kan bruke Battlefield som et hypotetisk eksempel. Til vanlig kunne den vise kart, slik at man slipper å avbryte spillet for å slå det opp på hovedskjermen. Dette kartet kunne også fungere som en taktisk stasjon, hvor man kan be om hjelp og lignende. Man kunne til og med tegnet opp ruter å følge osv. Og når man sitter i en tanks, kunne den være et bakspeil. Når man flyr helikopter, kunne den vise en bombeskjerm... og nå kom jeg på en interessant ide... en av klassene kunne få et kamera som ekstrautstyr, som kan settes opp et sted og så overvåkes via gamepaden... man kunne også bruke den til å betjene en rakettskyter, og styre raketten inn mot et mål... Men alt dette forutsetter at gamepaden faktisk er presis nok til å styre en FPS, slik at man gidder å spille overhodet... Også ser jeg for meg at sportsspill kunne dratt nytte av dette. Ta amerikansk fotball og alle plays... disse kunne blitt integrert inn i gamepaden. Eller ta FIFA... man kunne ha 11 markører på skjermen som representerer spillerne dine, og ved å trykke på en av dem, kunne man få valgte spiller til å gå på løp (så blir det et annet spørsmål om det hadde overkompliset FIFA en smule men det er en annen sak). Til syvende og sist så tror jeg ikke vi får sett så mye kult, med mindre minst ett av de andre store også velger dette som en standardkontroll. Og det skjer vel neppe. Og da lager de store utviklerne spill skreddesydd for "minste fellesnevner". Battlefield kommer ikke til å bli spesialdesignet med sikte på et slikt kontrollsystem, man bare legger på noen gimmicker når man skal lage Wii-utgaven... når man spiller en konsollport på PC, greier man som regel ikke engang å unngå å få følelsen av at dette opprinnelig er et konsollspill, hva er sjansen for at de store utviklerne faktisk vil greie å lage gode, spesialutviklede Wii-utgaver? Dette problemet blir forsterket av at hvis neste PS og Xbox er vesentlig kraftigere, så vil utviklerne ha nok med å spesialtilpasse spillet til et mindre kraftig system... Dette faller vel på om casuals faktisk gidder å kjøpe dette... gjør de? Jeg ser ikke engang hvordan denne kontrolleren skal ha 10% av effekten wiimoten haddde... jeg husker da wii-reklamene kom ut... alle var woah... selv de som var skeptiske... dette derimot har ikke en lignende kul-faktor. Foreldrene mine syntes wii så kult ut... dette? Hadde jeg vist dem dette, hadde de vært... hva så? Dette lukter litt fail. Har Nintendo låst seg fast i denne casuals-linja og glemt at casuals er i utgangspunktet ikke så jævlig spillinteresserte og at en joypad med en skjerm på kanskje ikke vil trekke dem inn? Kanskje hadde vært en ide å satse på hardcore-gamerne, selv om det finnes flere casuals... 1 Lenke til kommentar
Grillkongen Craig Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Den kontrollen ser jo ut som den er forferdelig å holde i. Hvorfor kan de ikke bare putte inn maskinvare som knuser PS3 og X360 istedenfor det der tullet med at det er touchskjerm på kontrollen og at du kan bruke den som bærbar spillmaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå