Gå til innhold

Her er Nintendos neste konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan blir multiplayer på den dingsebomsen her?

Den er forresten dritrå, og garantert et kjøp for min del! :)

 

Alle Wiimoter funker på den, så lokal multiplayer bør ihvertfall bli bra. Reggie sa at vi får vite mer om online i løpet av uken.

Lenke til kommentar

få muligheten med eldre nintendo spill (gamecube-wii) og muligheten med og bruke gamecube/wii kontroler når spiller på storkjerm og kremen på kaka må vell være eit eget PSN* bare nintendo versjon så ville den vært kremen på toppen;)

 

*meinte ikkje at den blei hacka, men koste meg med at kunne laste ned gamle klassikere

Lenke til kommentar

Jeg synes den nye kontrolleren virker snever, greit nok på noen spesifikke nisjeting, men generelt? Å bruke den til å erstatte en HUD virker feks ikke som en særlig god ide.

 

Ellers skulle jeg ønske de siktet litt høyere enn de tilsynelatende gjør med ytelse.

 

AtW

 

med unntak av et spill har jeg ikke spillt igjennom noe spill som kun har fokusert på god grafikk fremfor spillbarhet. pen grafikk imponerer meg de første 30 minuttene. virkelig gode spill imponerer meg til jeg får en hjerneskade som svekker hukommelsen eller til jeg dør.

jeg håper virkelig at nintendo treffer blinken nå med pris ytelse spillbarhet og muligheter =)

 

En konsoll er en teknisk sak, det finnes ingen "spillbarhets-chip", derfor er det de tekniske kapabiliteten man må se på i konsollen. Og selvfølgelig så er det ikke noe bra med spill som kun fokuserer på grafikk, akkurat som det ikke er noe gøy med spill uten grafikk i det hele tatt, så du ikke ser hva du gjør, men hvor reelle er disse gruppene? Det finnes mange spill med begge deler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Håper hvertfall de går for store nok disker, så det ikke blir diskbytte slik som Tales of Symphonia på GameCube eller f.eks L.A Noire på Xbox360. Håper også virkelig de har bakoverkompabilitet med GameCube, ellers er det jo ingen big deal, da det er bare å dra den ut av skapet igjen. Syns den er finere en Wiien (GC er svart her, Wiien er hvit, men skulle hatt svart) :D

 

Satt nå og så på videoen til chrlod og det sa han fra GameSpot at de skulle bruke "properiatary optical media disks" og at han hadde sjekket, og det så ut som om talsmannen/guiden fra Nintendo var enig i at det var korrekt.

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

Håper hvertfall de går for store nok disker, så det ikke blir diskbytte slik som Tales of Symphonia på GameCube eller f.eks L.A Noire på Xbox360. Håper også virkelig de har bakoverkompabilitet med GameCube, ellers er det jo ingen big deal, da det er bare å dra den ut av skapet igjen. Syns den er finere en Wiien (GC er svart her, Wiien er hvit, men skulle hatt svart) :D

 

Satt nå og så på videoen til chrlod og det sa han fra GameSpot at de skulle bruke "properiatary optical media disks" og at han hadde sjekket, og det så ut som om talsmannen/guiden fra Nintendo var enig i at det var korrekt.

 

Hvilken video er dette? Nintendo bruker alltid proprietary disker, så det er ingen overraskelse. De vil jo ikke subsidere konkurrenten sin (Sony) ved å betale royalties.

 

Forøvrig er størrelse på discen en av de tingene jeg er minst bekymret for - jeg har ihvertfall ingen problemer med å reise meg fra sofaen en gang hver tiende time for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Konsollen får kraftigere hardware enn PS3/360, men ja, både PS4 og neste Xbox-konsollen kommer uten tvil til å være kraftigere enn Wii U når de kommer.

 

Source or it isn't true.

Sukk.

 

To sekunder a. Oppdaterer posten min om 5.

 

Edit:

 

http://www.engadget.com/2011/06/07/ibm-puts-watsons-brains-in-nintendo-wii-u/

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=432965

 

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/06/07/could-project-caf-233-be-the-best-platform-for-darksiders-ii.aspx

 

When we asked Bonstead if he thought it was possible that the Wii U version of Darksiders II would be the best version of the game, he said, "Yeah, just because the hardware is more powerful [...]

 

 

Ingenting av det der bekrefter noe som helst. Fyren i siste sitat sier tidligere at han elsker Nintendo, elsker Zelda, eeelsker Maaarioo!! Så biased much?

 

Fakta pr nå er som følger:

 

 

CPU - Bekreftet basert på IBMs PowerPC i pressemelding fra IBM. Det er bra, da er porting mellom PC/360 og Wii U enklere. Noen (Engadget bla.) har nevnt "Watson", som er datamaskinen som slo mennesker i Jeopardy. "Watson" har nesten 3000 CPU-kjerner, 15 TB RAM osv, og er på alle mulige måter en supermaskin, både i størrelse og ytelse og har ingenting med Wii U å gjøre om man ser bort fra at begge bruker PowerPC arkitekturen.

Ellers har det vært snakk om Power7-CPUer, men den desidert minste CPUen har en TDC på ca 200 watt. Å putte den i en liten kasse som Wii U er mildt sagt urealistisk. Faktum er at CPUen blir en custom sak for Nintendo, basert på PowerPC. Det kan bety mer ytelse enn 360 eller mindre ytelse enn 360. Mot PS3 er det vanskelig å beregne siden Cell er såpass sær og ytelsen varierer stort avhengig av oppgaven den gies.

 

GPU - AMD Radeon HD er bekreftet i pressemelding fra AMD. AMD (da ATI) brukte navnet Radeon HD fra 2900-serien som gir svakere ytelse enn R600-saken i 360en så ikke heng dere opp i navnet "Radeon HD". Mer info enn det er ikke publisert enda så her er det også i det blå hva ytelsen blir. Noen rykter sier R700-kjerne, men som sagt, ingen bekreftelse enda.

 

Nintendo selv har ikke bekreftet noe rundt tekniske specs og har ikke for vane å gjøre slikt heller.

 

 

Siden konsollen er så nær i arkitektur til 360en er det urealistisk å tro at en utvikler av et multiplatformspill vil gjøre en jobb for å gi et spill ytelse par med 360 og PS3, for så å sette et team på å dra lista mange hakk høyere for Wii U. Dermed er Nintendo mer tjent med å kjøre ytelse rundt dagens generasjon konsoller (les: PS360), få en maskin som er billig i produksjon og som, viktigst, leverer unike spillopplevelser med tablet-saken deres. Det er unike opplevelser Nintendo har vært gode på og som har gjort dem til salgsvinner mot 360 og PS3, det tror jeg de vil fortsette med.

 

 

Synsing:

Hva har Nintendo slitt med? Jo, dårlig tredjeparts støtte. Med Wii U kommer de på nivå med PS3 og 360 og kan stille likt som en av multiplatform-konsollene (og multiplat-spillene du så trailere av på E3-pressekonferansen var klipp fra 360/PS3).

Når 360 og PS3 går opp en generasjon kan Nintendo følge opp med en ny boks på tilsvarende nivå, samtidig som de viderefører tablet-saken og Wii-motes. Sånn sett er Wii U bare et grep for å holde følge med Sony og MS pr idag, og det er nok det smarteste grepet de kan gjøre sånn situasjonen er nå. Å kjøre på med sinnssyk ytelse til en sinnssyk produksjonspris for noen få utviklere som gidder å bry seg, samtidig som de igjen blir frakjørt på ytelse når neste gen kommer hadde vært et dårlig valg.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ingen av demoene de viste kjørte på Wii U, det var bare rehashes av 360 og PS3 demoene

Jeg er stor nintendo fan, men dette er på bærtur. Alle som vil spille hardcore har allerede en konsoll eller en PC som er billigere og bedre enn det de har vist så langt

Lenke til kommentar

Hadde så lyst til å like Wii da jeg er gammel fan av Nintendo men selv om det

var ganske fett noen uker, så samlet den bare støv etterpå.

 

Dette gir dessverre samme inntrykk. For det første, litt bedre grafikk enn PS3

eller X360, hvis den når det i det hele tatt, er så... 2007? Jeg er ikke

grafikkfreak men det er på tide å gå litt videre nå...

 

Greit at det blir første gang Nintendo kommer i HD, men det kommer iallfall

til å bli slitsomt i mine øyne, at selv om spillene ser ålreit ut, så er de likevel

litt annenrangs i forhold til det PS4 og X720 antageligvis kommer til å by på...

 

Noe som ikke hadde vært så ille, hadde ikke kontrollmulighetene vært litt sånn

derre... meh... nunchucken er ikke gøy å spille med... en konsoll med et slikt

standardoppsett, vil alltid slite i min bok. Ting blir neppe bedre med den

nye monstrøsiteten, hvis de fleste spill skal insistere på å prakke inn

gimmicker på den...

 

Jeg ser for meg et viss potensiale i den nye gamepaden. Jeg kan bruke Battlefield

som et hypotetisk eksempel. Til vanlig kunne den vise kart, slik at man slipper

å avbryte spillet for å slå det opp på hovedskjermen. Dette kartet kunne også

fungere som en taktisk stasjon, hvor man kan be om hjelp og lignende. Man kunne til

og med tegnet opp ruter å følge osv. Og når man sitter i en tanks, kunne den være et

bakspeil. Når man flyr helikopter, kunne den vise en bombeskjerm... og nå kom jeg

på en interessant ide... en av klassene kunne få et kamera som ekstrautstyr, som

kan settes opp et sted og så overvåkes via gamepaden... man kunne også bruke

den til å betjene en rakettskyter, og styre raketten inn mot et mål...

 

Men alt dette forutsetter at gamepaden faktisk er presis nok til å styre en FPS,

slik at man gidder å spille overhodet...

 

Også ser jeg for meg at sportsspill kunne dratt nytte av dette. Ta amerikansk fotball

og alle plays... disse kunne blitt integrert inn i gamepaden. Eller ta FIFA... man

kunne ha 11 markører på skjermen som representerer spillerne dine, og ved å trykke på

en av dem, kunne man få valgte spiller til å gå på løp (så blir det et annet spørsmål

om det hadde overkompliset FIFA en smule men det er en annen sak).

 

Til syvende og sist så tror jeg ikke vi får sett så mye kult, med mindre minst ett

av de andre store også velger dette som en standardkontroll. Og det skjer vel neppe.

Og da lager de store utviklerne spill skreddesydd for "minste fellesnevner". Battlefield

kommer ikke til å bli spesialdesignet med sikte på et slikt kontrollsystem, man bare

legger på noen gimmicker når man skal lage Wii-utgaven... når man spiller en konsollport

på PC, greier man som regel ikke engang å unngå å få følelsen av at dette opprinnelig

er et konsollspill, hva er sjansen for at de store utviklerne faktisk vil greie å lage

gode, spesialutviklede Wii-utgaver? Dette problemet blir forsterket av at hvis neste

PS og Xbox er vesentlig kraftigere, så vil utviklerne ha nok med å spesialtilpasse

spillet til et mindre kraftig system...

 

Dette faller vel på om casuals faktisk gidder å kjøpe dette... gjør de? Jeg ser ikke

engang hvordan denne kontrolleren skal ha 10% av effekten wiimoten haddde... jeg

husker da wii-reklamene kom ut... alle var woah... selv de som var skeptiske... dette

derimot har ikke en lignende kul-faktor. Foreldrene mine syntes wii så kult ut...

dette? Hadde jeg vist dem dette, hadde de vært... hva så?

 

Dette lukter litt fail. Har Nintendo låst seg fast i denne casuals-linja og glemt

at casuals er i utgangspunktet ikke så jævlig spillinteresserte og at en joypad

med en skjerm på kanskje ikke vil trekke dem inn? Kanskje hadde vært en ide å satse

på hardcore-gamerne, selv om det finnes flere casuals...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...