stinenordo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Til tiende klasse muntlig eksamen kom jeg opp i matematikk. Temaet er romgeometri og massetetthet. Forklar hva romgeometri er. På hvilken måte er det ikke det samme som vanlig geometri? Gi gode eksempler på de mest vanlige romgeometriske figurene. Forklar hvor vi finner eksempler i hverdagen. Velg en eksempelfigur og forklar hvordan vi kan regne med denne. Forklarer hva massetetthet er, og viser eksempler på hvordan det henger sammen med romgeometri. HJELP MEG! Vær så snill Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Til tiende klasse muntlig eksamen kom jeg opp i matematikk. Temaet er romgeometri og massetetthet. Forklar hva romgeometri er. På hvilken måte er det ikke det samme som vanlig geometri? Gi gode eksempler på de mest vanlige romgeometriske figurene. Forklar hvor vi finner eksempler i hverdagen. Velg en eksempelfigur og forklar hvordan vi kan regne med denne. Forklarer hva massetetthet er, og viser eksempler på hvordan det henger sammen med romgeometri. HJELP MEG! Vær så snill Jeg går utifra at med "romgeometri" mener de bare geometri i 3 dimensjoner, mens med "vanelig" geometri mener de geometri i planet (2 dimensjoner). Eksempler på figurer i rommet kan være en kube, pyramide, kuler osv. mens i planet har du sirkler, diverse firkanter, trekanter osv. Tenker du forstår tegninga. Massetetthet sier jo seg selv hva er, altså masse pr enhet volum, så da kan du jo også tenke deg hvordan det henger sammen med "romgeometri". edit. Andre stikkord du burde tenke litt over er lengd, areal og volum og hvordan det henger sammen med plan- og romgeometri. Endret 7. juni 2011 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå