€uropa Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg skaffet meg sist pass i 2008. Siden da har jeg endret navn. Endringen er ikke dramatisk. Jeg har bare et mellomnavn jeg ikke hadde før. Er det da nødvendig å bytte pass? Kan flybilletten bestilles i mitt opprinnelige navn? Jeg skal fly til Hamburg. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Passet skal jo vise hvem du er. Og hvis det er et annet navn i passet en på biletten kan det bli noe rot. Så jeg ville uansett fått skaffet et riktig pass. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Lovverket rundt pass er klart på dette punktet. Du må ha nytt pass. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 du kan få lit problemer hvis det ikke står samme navn på billetten som i passet. før kunne du få et stempel i passet ditt med endring av navnet men jeg er usikker på om det har kommet noen nye regler rundt dette. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Læreren min sa at det går bra hvis billetten bestilles i navnet på passet, altså uten mellomnavn, men jeg bør ta med dokumentasjon på navneendringen. Så med tanke på at Tyskland er et Schengenland, så holder jeg meg foreløpig til dette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Dette er ikke noe problem. Folk som gifter seg får beskjed om at hvis de skal bytte navn og på bryllupsreise så skal de bestille i sitt gamle navn og ta med sitt gamle pass dit de skal. Så får de heller bytte når de kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå