Gå til innhold

Prøver å forstå meg på Skype + norsk telefonnummer

LMH1

Anbefalte innlegg

Skype Out /Skype inn

Nå kan du få norsk telefonnummer til skype

Men jeg finner ikke hvordan jeg får det, får bare opp svensk/dansk telefonnummer? Men hva er vitsen å ha dette? Er det billigere? Hvertfall ikke hvis andre vil ringe meg.

Nå vurderer jeg Iptelefon denne.

Jeg foretrekker å betale minuttpris, fordi jeg ringer lite, og ut hva jeg finner så betaler man 60 kr for 3 måneder hvis man da ikke bruker dette blir kontoen inaktiv står det? Hva er meningen med det?

Ønsker meg Grandstream

GXV3140 IP Multimedia Phone men vet ikke hvor bra denne er mot andre iptelefoner.

Kan noen komme med råd?

Vet noen om denne telefonen finnes med norsk språk?

GXV3175 7" Touchscreen IP Multimedia Phone virker litt nyere, hva tror dere denne er verdt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper nok at det var få som brukte den muligheten og derfor har Skype tatt det bort igjen.

Hvem er det som bruker Skype? Av alle mine omgangsvenner, kollegaer, kontakter og kunder så brukes Skype primært sett til å ringe/kontakte/møte med personer i andre land. Typisk USA, Tyskland, Philipinene, Singapore, Kina osv. De ønsker da ikke et norsk telefonnummer de kan kontaktes på, ettersom det blir dyrt for de som ringer til de, men et lokalt nummer. I tillegg er det få som trenger et Skype In nummer i det hele tatt ettersom motparten også har Skype.

Som en erstatning for fasttelefon vil eg anbefale en Norsk IP-telefoni leverandør i stede for, som gir deg brukernavn og passord til en SIP-konto. Da kan du bruke Grandstream'en som ønsket(men husk utfordringene med video).

Som et tillegg til fasttelefon er dog Skype veldig bra. Og på Grandstream'en så kan du da ha både Skype og en IP-telefonikonto i tillegg.

Endret av nomore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.digi.no/220005/derfor-ble-skypein-lagt-ned-i-norge

Kan nevne 6 grunner til gå for skype:

• Veldig kjent levrandør (Verdenkjent)
  • PC klienten støter både (Windows/linux/mac)
  • Skype telefonene (Grandstream) virker helt fantastiske
  • Kan betale med visa/paypal
  • Mulighet å sende SMS/MMS
  • Mulighet for videosamtale gjennom iptelefon?

Så det eneste som trekker ned her er muligheten å få norsk telefonnummer og Skype Credit?

Nå har jeg bare skype free, så hvis noen kan forklare meg litt av betingelsene her?

Nå vet jeg supporten til skype er mangelfull man finner ingen å kontakte. Så sliter man å forstå prisene, (180 dagers aktiv konto på credit så mister man kontoen hvis man ikke ringer eller sender SMS?).

Kan man ha svensk/dansk telefonnummer i norge gjennom skype? Eller er det ulovlig?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
De viktigste hovedpunktene er:

•  
  • Nummerportabilitet med nummer i analog telefoni og ISDN skal være mulig.
  • Nummer i den norske nummerplanen skal kun benyttes i Norge.
  • En telefonitjeneste som benyttes stasjonært må ved nødsamtaler kunne presentere adresse og geografisk posisjon, for å gi redningstjenesten beskjed om hvor det skal reise. PT gir ingen dispensasjon fra disse kravene.

PT kan gi dispensasjon fra disse kravene:

•  
  • Vise oppringe nummer hos den oppringte.
  • Sperre for utgående samtale.
  • Mulighet for å hindre viderekobling.

Tror dere det er mulig å kontakte Post- og teletilsynet (PT) å få et norsk telefonnummer for skype? altså slik at man både kan bruke IPtelefon/datamaskin/Mobil å motta samtaler med?

Under forutsettning av alle har Skype installert.

Lenke til kommentar
Tror dere det er mulig å kontakte Post- og teletilsynet (PT) å få et norsk telefonnummer for skype? altså slik at man både kan bruke IPtelefon/datamaskin/Mobil å motta samtaler med?

Nei. Det fungerer ikke slik. Orker ikke en omfattende forklaring på det nå, men om noen andre gidder er det fritt frem.

Lenke til kommentar

Her er en enkel en: Det trengs noen som har de nødvendige serverne og utstyret til for at man skal kunne søke om å få tildelt numre fra PT slik at man skal kunne gi ut nummer til kundene sine. Derfor kan ikke du som privatperson søke PT om å få et nummer.

Holdt det nomore?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...